شرایط آزمون کنکور تربیت معلم

شرایط آزمون کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی می شود. بنابراین، افرادی که قصد شرکت در آزمون اختصاصی تربیت معلم را دارند، می توانند از شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان مطلع شوند و در آزمون ثبت نام کرده و شرکت کنند. افرادی که شرایط ثبت نام در آزمون اختصاصی را ندارند، به مصاحبه دعوت نمی شوند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

هر سال، وزارت آموزش و پرورش به منظور تربیت نیروی مستعد و توانمند برای سمت های شغلی معلمی، از طریق کنکور سراسری داوطلبان را پذیرش می کند. در سال جاری، براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، آزمون اختصاصی تربیت معلم برگزار خواهد شد. افرادی که علاقه مند به شرکت در این آزمون هستند، باید شرایط آزمون کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ را داشته باشند.

با توجه به اینکه این آزمون به تازگی برگزار خواهد شد، داوطلبان اطلاعات کافی درباره این شرایط را ندارند. در ادامه این مقاله، به شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ و شرط ثبت نام در آزمون اختصاصی، پرداخته شده و مشاوره دقیقی از شرایط لازم برای شرکت و دعوت به مصاحبه ارائه شده است.

شرایط عمومی ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

سازمان آموزش و پرورش، آزمون اختصاصی جذب تربیت معلم را تحت عنوان کنکور دانشگاه فرهنگیان به صورت مستقل و در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می کند. افراد علاقه مند به رشته های دانشگاه فرهنگیان، در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند در این آزمون ثبت نام کرده و شرکت نمایند. پس از پذیرش در مصاحبه، به عنوان دانشجوی معلم پذیرفته می شوند.

نحوه برگزاری کنکور مفهومی 1402
ادامه

در حال حاضر، شرایط دقیق برای ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم اعلام نشده است، اما می توان پیش بینی کرد که شرایط عمومی ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ شامل موارد زیر خواهد بود:

  •  داشتن تابعیت ایرانی
  •  اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون جمهوری اسلامی ایران
  •  التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  •  عدم داشتن سابقه محکومیت جزایی و کیفری
  •  داشتن سلامت کامل روانی و جسمانی تأیید شده توسط معاینات پزشکی و مصاحبه تخصصی
  •  عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل
  •  برخورداری از اخلاق و رفتار نیکو و حسن شهرت مناسب با شان معلمی

برای داوطلبان، اطلاع از منابع آزمون کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بسیار ضروری است، زیرا به تازگی مصوبه های جدیدی در خصوص برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم اعلام شده است. توصیه می شود داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

شرایط آزمون کنکور تربیت معلم

شرایط ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

لطفاً توجه داشته باشید که شرایط ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ تاکنون اعلام نشده است. با این حال، می توان به برخی از شرایط کلی که ممکن است در نظر گرفته شوند، اشاره کرد. در زیر شرایط محتمل ثبت نام در این کنکور بر اساس شرایط پذیرش کنکور سراسری بررسی می شود:

  • داشتن حداقل نمره کل علمی ۶۰۰۰ و بالاتر
  • داشتن سن حداکثر ۲۴ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان
  • داشتن حداقل معدل ۱۴ در دوره متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم)
  • بومی بودن در کد رشته مرتبط با دوره تحصیلی مورد نظر
  • برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و شرایط جسمانی مناسب برای وظایف معلمی
  • موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی
پذیرش پزشکی بدون کنکور
ادامه

لطفاً توجه داشته باشید که این شرایط فرضی بر اساس شرایط پذیرش کنکور سراسری است و ممکن است در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ تغییر کنند. بهتر است از منابع رسمی آگاهی پیدا کنید و اطلاعات دقیق و جدید را درباره شرایط ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ بدست آورید.

مشاوره شرایط کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳

مهم ترین مرحله در پذیرش دانشجویان در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مصاحبه است. تنها داوطلبانی که در آزمون کتبی موفق شده و حد نصاب قبولی را کسب کرده اند، به مصاحبه دعوت می شوند. مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان به صورت گزینش اختصاصی و عمومی برگزار می شود.

لازم است داوطلبان در قدم اول شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ را داشته باشند تا در مراحل بعدی دچار مشکلات ثبت نام و مصاحبه و غیره نشوند. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت تغییر در هر یک از شرایط اعلام شده، این مقاله بروزرسانی می شود و اطلاع رسانی در کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا انجام می شود.

یکی از شرایط دانشگاه فرهنگیان، حداقل تراز قبولی است. در سال های گذشته، این تراز ۶۵۰۰ بود، اما پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، حداقل تراز داوطلبان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۶۰۰۰ تغییر کرد. در آخر برای تکمیل مشاوره شرایط کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳، می توان گفت که با در نظر داشتن حداقل تراز، علاوه بر ثبت نام در آزمون اختصاصی تربیت معلم، ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور نیز مدنظر داشته باشند.

شیمی عارف ربیعیان
ادامه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای