اهمیت کنکور ۱۴۰۲

یکی از درگیری های اصلی دانش آموزان و خانواده ها در دوره دوم متوسطه، سر و کله زدن با آزمونی آینده ساز تحت عنوان کنکور سراسری است. بیش از ۱۰ سال است که کنکور سراسری در یک روال سابق برای داوطلبان رشته های مختلف برگزار می شود، اما طبق بیانه های اخیر سازمان سنجش کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به یک شیوه نوین برگزار خواهد شد. بر خلاف سال های گذشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت دو مرحله ای برگزار خواهد شد!

تغییرات چشم گیر در نحوه برگزاری کنکور سراسری

با توجه به نا عدالتی هایی که در سیستم آموزشی کنکور های گذشته برای داوطلبان رقم خورد، سازمان های مربوطه تصمیم گرفتند در برگزاری کنکور سراسری تغییرات بنیادین ایجاد کنند.کنکور سال ۱۴۰۱ طبق بیانیه های اخیر طبق روال سابق برگزار خواهد شد.

این در حالی است که کنکور ۱۴۰۲ به صورت دو مرحله ای و با فاصله زمانی ۵ تا ۶ ماه از هم برگزار می شود. شرکت در هر ۲  مورد از این آزمون ها الزامی نیست. داوطلبان می توانند در هر ۲ این آزمون ها شرکت کنند و یا به اختیار در یکی از آن ها شرکت کنند.

بعد از اعلام نتایج کنکور داوطلب می تواند انتخاب کند که کدام یک از کارنامه هایش ملاک انتخاب رشته قرار بگیرد. علاوه بر این یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که در آن زمینه تغییر ایجاد شد افزایش اهمیت سوابق تحصیلی است.

معدل در کنکور سراسری ۴۰ درصد در رتبه شخص تاثیر خواهد داشت. اما جای نگرانی برای داوطلبانی که معدل خوبی کسب نکرده اند وجود ندارد زیرا معدل در رتبه کنکور به صورت تاثیر مثبت اعمال می شود. علاوه بر این، دانش آموزان نظام قدیم می توانند در امتحانات ترمیم معدل برای بهره مندی از امتیاز ۴۰ درصدی معدل بهره مند شوند.

سهمیه های کنکور ۱۴۰۳ رشته ریاضی
ادامه

طبق جدیدترین آیین نامه های صادر شده، کنکور دروس اختصاصی به صورت ۲ بار در یک سال برگزار خواهد شد. داوطلبان تمامی رشته های تحصیلی می توانند از دروس اختصاصی خود ۲ بار در سال کنکور دهند.

از میان نتایج کسب شده داوطلب قادر است یکی را به عنوان کارنامه اصلی انتخاب کند. این کارنامه تا ۲ سال اعتبار دارد و داوطلبان می توانند از نتایج کسب شده تا ۲ سال متوالی استفاده کنند.

کنکور 1402

نحوه برگزاری کنکور مفهومی ۱۴۰۲

برای موفقیت در کنکور های سراسری که قبل از سال ۱۳۹۰ برگزار می شدند، مطالعه سطحی کتاب درسی و تسلط کافی بر مطالب ارائه شده در کتاب های درسی کافی بود.

اما چندین سال است که سازمان سنجش نحوه جدیدی را در برگزاری آزمون های سراسری به کار گرفته است. کنکور مفهومی عنوانی است که برای سبک نوین سوالات کنکور انتخاب شده است. در این نوع از کنکور سوالات به صورت کاملا مفهومی و از شالوده مطالب کتاب های درسی طراحی می شوند.

موفقیت در کنکور مفهومی در کنار موسسه کنکور آسان است

دانش آموزان برای موفقیت در این کنکور مفهومی باید به سبک مفهومی مطالعه کنند. موسسه کنکور آسان است چندین سال است که در کنار داوطلبان کنکور قرار گرفته است.

اساتید مجرب و با سواد این مجموعه نظیر عارف ربیعیان در کنار مشاورین متخصص دانش آموزان را در جهت دستیابی به اهداف خود راهنمایی می کنند. کلاس های آموزشی که در موسسه کنکور آسان است برای تمامی دروس برگزار می شوند باعث ارتقا سطح علمی آن ها می شوند.

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 با انتشارات گیلنا
ادامه

علاوه بر این مشاوران متخصصی که در این موسسه فعالیت می کنند همواره در کنار داوطلبان هستند. آن ها با ارائه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت داوطلبان را برای آزمون های پیش رو آماده می کنند.

لوگو گیلنا

انتشارات گیلنا

انتشارات گیلنا چندین سال است که همراه با موسسه کنکور آسان است گام برمی دارد. تمامی آموزش های اساتید درجه یک کشور که با موسسه کنکور آسان است در حال همکاری هستند در وب سایت گیلناسنتر ارائه می شوند. خدمات مشاوره و پک های آموزشی بودجه بندی کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از دیگر خدمات انتشارات گیلنا می باشد.

گیلنا یک موسسه بین المللی است که در جهت تقویت توان علمی داوطلبان تاسیس شده است و هر گونه خدمات آموزشی در این زمینه را به متقاضیان ارائه می دهد. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات موسسه گیلنا با مشاوران متخصص مجموعه تماس حاصل فرمایند.

در جلسات مشاوره علاوه بر تعیین سطح علمی دانش آموزان و سنجش نیاز های آن ها بهترین مشاوره در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای