تاثیر درس ریاضی در کنکور

در آزمون کنکور، درس ریاضی از جمله دروس تخصصی در رشته های انسانی، ریاضی و تجربی است که تأثیر قابل توجهی در قبولی در این آزمون دارد. این درس، به طور مستقیم بر سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر می گذارد و همچنین به عنوان یک ضریب موثر در نمره کنکور سراسری محاسبه می شود.تاثیر درس ریاضی در کنکور سال ۱۴۰۳ به دو شکل اعمال می شود: یکی در قالب نمره اختصاصی آزمون و دیگری به عنوان ضریب موثر بر سوابق تحصیلی.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشیید.

بعد از اصلاحاتی که در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ صورت گرفت، داوطلبان به این سوال پاسخ می دهند که تأثیر درس ریاضی در کنکور و سوابق تحصیلی آن ها چگونه محاسبه می شود. اگر داوطلبان از تأثیر درس ریاضی آگاهی نداشته باشند، نه تنها برنامه ریزی صحیحی نخواهند داشت، بلکه در جمع بندی این درس نیز با مشکلاتی روبه رو خواهند شد.

با توجه به اهمیت درس ریاضی در آزمون کنکور سراسری در رشته های انسانی، ریاضی و تجربی و همچنین برای افزایش ضریب موفقیت در این درس، در ادامه مقاله، تأثیر درس ریاضی بر سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری سال ۱۴۰۳ به همراه ضریب موثر آن در نمره کنکور سراسری بررسی خواهد شد.

تأثیر درس ریاضی در کنکور ۱۴۰۳

پس از اعمال تغییرات در آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳، یکی از مواردی که به همراه ضرایب کنکور سراسری نگرانی زیادی برای داوطلبان کنکوری داشته، تأثیر قطعی معدل در کنکور بود. در واقع، سوابق تحصیلی داوطلبان در این آزمون، با یک وزن ۵۰ درصدی و به طور قطعی، در نتیجه کنکور سراسری ۱۴۰۳ تأثیر داشت. در حال حاضر، ما قصد داریم تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری را به صورت ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم.

نحوه تاثیر معدل در کنکور 1402
ادامه

از این پس، دروس عمومی و اختصاصی کنکور، با درصدهای متفاوتی در سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر خواهند داشت. درس ریاضی، به عنوان یکی از دروس اختصاصی کنکور در رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی، تأثیر قابل توجهی در پذیرش داوطلبان این گروه های آزمایشی دارد. در ادامه، تأثیر درس ریاضی در سوابق تحصیلی داوطلبان در سیستم جدید دیپلم ارائه شده است.

تأثیر درس ریاضی در کنکور ۱۴۰۳

رشته    درس    ضریب

انسانی  ریاضی و آمار     ۷.۳۶

تجربی  ریاضی  ۸.۶۵

ریاضی  ریاضیات گسسته ۴.۹۳

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم در رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی با ضرایب ۳-۳-۶، با تأثیر قطعی ۵۰ درصدی محاسبه می شود. همچنین، نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی و واحدی/ترمی نیز با تأثیر ۵۰ درصدی در نتیجه کنکور مؤثر است.

تاثیر درس ریاضی در کنکور

تأثیر ضریب درس ریاضی در کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان باید به خاطر داشته باشند که ضریب هایی که در بالا اشاره شده است، تأثیر مستقیمی بر تراز سوابق تحصیلی کنکور دارند. با توجه به اینکه درس ریاضی هم در آزمون اختصاصی ضریب جداگانه ای دارد، در ادامه مقاله به طور کامل به ضریب درس ریاضی در کنکور سال ۱۴۰۳ اشاره شده است.

رشته    درس    ضریب

انسانی  ریاضی  ۶

تجربی  ریاضی  ۷

ریاضی  ریاضی  ۱۲

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری در رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی را دارند و می خواهند نمره بالا در درس ریاضی کسب کنند، باید ابتدا کتاب درسی مربوطه را به طور کامل مطالعه کنند و به آن مسلط شوند. بنابراین، در ابتدا دانش آموزان باید تمام مباحث کتاب ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به خوبی فراگیرند و سپس به منابع دیگر مراجعه کنند.

تکنیک زمان های نقصانی
ادامه

مشاوره تاثیر نمره درس ریاضی در کنکور ۱۴۰۳

هر سال، طراحان سوال کنکور سراسری توجه بیشتری به بخش های خاصی از درس ریاضی می کنند و از این بخش ها بیشترین تعداد سوال را مطرح می کنند. با آگاهی از این بخش ها، داوطلبان می توانند در برنامه ریزی آزمون بهتر عمل کرده و زمان کمتری را برای مرور سایر مباحث درنظر بگیرند.

در پایان، برای تکمیل مشاوره درباره تأثیر نمره درس ریاضی در کنکور ۱۴۰۳، می توان گفت که برنامه ریزی درسی برای کنکور یکی از ابزارهای ضروری برای دستیابی به موفقیت است. تلاش داوطلبان در کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل ارزیابی است. اغلب داوطلبان در برنامه ریزی خود بیشتر به جنبه کمیت توجه می کنند، اما برای برنامه ریزی درس ریاضی باید به کیفیت نیز توجه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای