زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه به طور مشابه با سال گذشته برگزار خواهد شد. داوطلبان مؤهل می توانند در نوبت اول کنکور اردیبهشت شرکت کنند، بسته به نوع دیپلم خود. تاریخ برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای هر گروه آزمایشی در یکی از روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه قرار دارد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد زمان برگزاری و آدرس حوزه های آزمایشی، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.تا انتهای مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دارند، باید در زمان ثبت نام و در گروه های آزمایشی مربوطه براساس شرایط و ضوابط مشخص شده و با توجه به نوع دیپلم خود ثبت نام کنند. کنکور سراسری در دو نوبت در ماه های اردیبهشت و تیر برگزار می شود. داوطلبانی که برای نوبت اول ثبت نام کرده اند، باید از زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه آگاه باشند تا بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای کسب رتبه و نمره بهتر داشته باشند.

برای هر گروه آزمایشی، تاریخ برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ است. بنابراین، داوطلبان باید بر اساس گروه آزمایشی خود، کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و در حوزه های امتحانی در زمان تعیین شده حاضر شوند. داوطلبان باید در اسرع وقت از زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطلع شوند تا بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه و آمادگی داشته باشند. با توجه به اهمیت کنکور سراسری برای داوطلبان، این مقاله جزئیات کاملی درباره تاریخ و زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه را توضیح می دهد.

معدل قبولی پزشکی در سال ۱۴۰۲
ادامه

تاریخ کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت هماهنگ در سراسر کشور مطابق برنامه زمانبندی تعیین شده برگزار می شود. زمان برگزاری کنکور سراسری برای گروه های آزمایشی مختلف در یکی از روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه است. تاریخ کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ براساس جدول زمانبندی در دفترچه ثبت نام اعلام شده است. در ادامه، جدول زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه برای گروه های آزمایشی مختلف آورده شده است:

تاریخ برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

گروه آزمایشی تاریخ برگزاری

علوم تجربی ۷ اردیبهشت ماه

زبان های خارجه ۷ اردیبهشت ماه

ریاضی و فنی ۶ اردیبهشت ماه

علوم انسانی ۶ اردیبهشت ماه

هنر ۶ اردیبهشت ماه

توجه داشته باشید که داوطلبان می توانند با دریافت کارت ورود به جلسه، در تاریخ های تعیین شده حضور داشته باشند. ساعت برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نوبت صبح ساعت ۸ و در نوبت عصر ساعت ۱۴ است. داوطلبان باید در تاریخ کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه های امتحانی حضور داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل خاصی در کنکور سراسری شرکت کنند.

زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

مدت زمان کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

با توجه به ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حذف دروس عمومی از کنکور سراسری و طراحی سوالات از دروس تخصصی، مدت زمان برگزاری کنکور سراسری نیز متفاوت و کوتاه تر از سال های گذشته است. فرآیند کنکور سراسری در نوبت صبح از ساعت ۸ و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۴ آغاز می شود و داوطلبان باید نیم ساعت قبل از شروع فرآیند کنکور در حوزه های امتحانی حضور داشتهباشند. مدت زمان برگزاری کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای هر نوبت برگزاری حدوداً ۳ ساعت است. در این مدت زمان، داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی مربوطه پاسخ دهند.

دانشگاه فرهنگیان و شرایط
ادامه

توجه داشته باشید که اطلاعات فوق بر اساس اطلاعات موجود تا تاریخ برش گاه دانش آموزی در سال ۱۴۰۲ است. لذا در صورتی که تغییراتی در برنامه زمانبندی کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رخ داده باشد، بهتر است از طریق منابع رسمی مربوطه مانند سایت سازمان سنجش آگاهی پیدا کنید.

مکان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

یکی از سوالات مهمی که داوطلبان کنکور سراسری مطرح می کنند، مربوط به محل برگزاری آزمون در تاریخ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است. برای پاسخ به این سوال، باید توضیح داد که حوزه های امتحانی بر اساس تعداد ثبت نام کنندگان در هر استان و شهرستان مشخص می شود. داوطلبان باید در زمان ثبت نام، اطلاعات استان و شهرستان محل سکونت خود را به دقت وارد کنند تا در حوزه های امتحانی نزدیک به محل زندگیشان آزمون بدهند.

بعد از تعیین تاریخ برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، داوطلبان باید مطابق برنامه زمانی اعلام شده در دفترچه ثبت نام، چند روز قبل از آزمون، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، اطلاعات زیر درج می شود:

اطلاعات شخصی داوطلب

عکس داوطلب

جنسیت داوطلب

شماره داوطلبی

اطلاعات رشته امتحانی

نشانی حوزه امتحانی

تاریخ و زمان برگزاری آزمون

چپ دست یا راست دست بودن داوطلب

داوطلبان باید با دریافت کارت ورود به جلسه، از محل برگزاری آزمون در تاریخ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و همچنین آدرس حوزه های امتحانی مطلع شوند تا با برنامه ریزی مناسب، حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه های امتحانی حاضر شوند. بهتر است داوطلبان قبل از تاریخ کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مسیرهای رسیدن به حوزه های برگزاری آزمون را بررسی کنند تا در روز آزمون با مشکلات ترافیکی مواجه نشوند.

درس خواندن اصولی و اهمیت آن برای کنکور
ادامه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای