کم شدن نمره ترمیم معدل

داوطلبانی که در امتحانات ترمیم معدل شرکت می کنند، ممکن است به سؤالی برخورد کنند که اگر نمره ترمیم معدل کمتر از نمره قبلی شود، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ به این سؤال این است که اگر نمره امتحان ترمیم معدل کمتر از نمره قبلی باشد، نمره قبلی برای آن ها به عنوان نمره لحاظ می شود یا به طور کلی، نمره بهتر برای داوطلب در نظر گرفته می شود. همچنین، داوطلبانی که قبلاً در امتحانات ترمیم معدل شرکت کرده اند یا غیبت داشته اند، می توانند مجدداً در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند.تا پایان مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی یا معدل داوطلبان به صورت ۵۰ درصد تأثیر مستقیم در نمره کنکور شرکت کنندگان داشته و اعمال می شود. بنابراین داوطلبانی که از نمرات بالایی در امتحانات خرداد ماه برخوردار نیستند، نگرانی بسیاری دارند. این دسته از داوطلبان در امتحانات ترمیم معدل شرکت می کنند.

در برخی مواقع، به دلایلی مانند آماده نبودن برای امتحان یا تحمل استرس، نمره داوطلب در امتحان ترمیم معدل کمتر از نمره قبلی خود می باشد. به همین دلیل، این دسته از داوطلبان با سؤالی مواجه می شوند که اگر نمره ترمیم  کمتر شود، کدام نمره به آن ها لحاظ می شود. در ادامه مقاله، به طور کامل در این زمینه توضیح داده شده است.

چه اتفاقی می افتد اگر نمره ترمیم معدل کاهش یابد؟

با تصویب تأثیر معدل در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، افرادی که سوابق تحصیلی برتری ندارند، قصد دارند در آزمون ترمیم معدل آموزش و پرورش شرکت کنند. پس از شرکت در آزمون و امتحان مربوط به درس یا دروس موردنظر، نتایج آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir منتشر می شود.

محاسبه رتبه کنکور و تراز با درصد ها با انتشارات گیلنا
ادامه

هر سال، تنها افرادی که دارای سوابق دیپلم هستند، برای شرکت در آزمون ترمیم معدل واجد شرایط هستند و افراد دیگری که سوابق تحصیلی در کنکور ندارند، قابلیت شرکت در این آزمون را ندارند. اما پس از ابلاغ مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی داوطلبان کنکور سراسری حق شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارند.

در همین زمان، افرادی که قبلاً از فرصت ترمیم معدل استفاده کرده بودند، دوباره فرصت شرکت در آزمون ترمیم معدل را به دست می آورند. بنابراین، هر دو دسته از داوطلبان، بدون توجه به اینکه آیا در گذشته یا به تازگی در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده باشند، ممکن است نمرات جدیدشان کاهش یابد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه اتفاقی می افتد اگر نمره ترمیم معدل کاهش یابد؟ پاسخ به این سؤال این است که اگر نمره کسب شده در آزمون ترمیم معدل کمتر از نمره قبلی باشد، نمره قبلی برای آن داوطلب حفظ خواهد شد و در کلیت، بهترین نمره برای داوطلب در نظر گرفته می شود.

کم شدن نمره ترمیم معدل

در ترمیم معدل کدام نمره لحاظ می شود؟

در آزمون ترمیم معدل، سوابق تحصیلی داوطلبان با ۵۰ درصد و به صورت قطعی در نمره آزمون تأثیر دارد. برخی از داوطلبان با نمرات و معدل نسبتاً خوب، به دلایل مختلف و با داشتن وسواس، در آزمون ترمیم معدل شرکت می کنند. اما در سال آخر، به دلیل فشار و استرس زیاد، ممکن است نمره ترمیم معدل آن ها کمتر از نمره قبلی شان باشد.

برای روشن تر شدن، یک مثال می تواند بهترین توضیح را بدهد. فرض کنید یک داوطلب قصد ترمیم معدل برای کنکور سال ۱۴۰۳ را دارد. پس از شرکت در آزمون ریاضی که قبلاً نمره ۱۷ را کسب کرده بود، نمره پایین تری مثل ۱۶ را به دست می آورد. اما نمره ای که برای سابقه تحصیلی او در درس ریاضی لحاظ می شود، نمره ۱۷ است.

شغل های مرتبط با رشته ریاضی
ادامه

بنابراین، توصیه می کنیم داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون ترمیم معدل را دارند، نگران نباشند که نمراتشان کاهش پیدا کند و به آزمون های ترمیم معدل شرکت کنند. زیرا با تأثیر قطعی معدل، می توانند شانس قبولی خود را بهبود بخشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای