محرومیت از کنکور ۱۴۰۳

برای آگاهی از شرایط محرومیت از کنکور سال ۱۴۰۳، داوطلبان می توانند دفترچه ثبت نام آزمون سراسری را دانلود و مطالعه نمایند. همچنین، آشنایی با عوامل رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۳ می تواند به متقاضیان در ثبت نام سریعتر کمک کند. به این صورت که این افراد می توانند به سرعت فرم ثبت نام را تکمیل کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

سازمان سنجش برای اطلاع رسانی بیشتر درباره شرایط ثبت نام، دفترچه ای مجزا برای هر دو نوبت آزمون سراسری منتشر می کند. این اقدام به منظور آگاهی متقاضیان از شرایط تعیین شده، به ویژه قوانین مربوط به محرومیت از کنکور است تا بتوانند مراحل ثبت نام خود را در زمان مقرر به پایان برسانند. در صورت عدم آگاهی داوطلبان از شرایط محرومیت از کنکور ۱۴۰۳، در صورت قبولی در یک رشته تحصیلی، به عنوان یک متخلف شناخته می شوند و امکان ادامه روند ثبت نام و تحصیل در دانشگاه را ندارند.

با این حال، داوطلبانی که با قوانین محرومیت از کنکور آشنا هستند، می توانند بدون نگرانی ثبت نام خود را انجام دهند. اما متقاضیانی که واجد شرایط محرومیت از کنکور ۱۴۰۳ هستند، باید با عوامل رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۳ آشنا شوند تا با پیگیری این عوامل، بتوانند موفق به ثبت نام در آزمون سراسری کنکور شوند. در ادامه، به بررسی محرومیت های کنکور سراسری و راهکارهای رفع آن در کنکور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

محرومیت های کنکور سراسری و راه های رفع آن در سال ۱۴۰۳

دانشجویان دوره روزانه در تمامی مقاطع تحصیلی بر اساس شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، حق شرکت در این آزمون را نخواهند داشت. در سال ۱۴۰۳، محرومیت دوره های روزانه برای تمامی افرادی که در سال ۱۴۰۲ قبولی آورده بودند، لغو شده است. همچنین، به تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های روزانه و غیرروزانه (با شرط عدم داشتن منع نظام وظیفه) اجازه داده می شود که بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود در کنکور شرکت کنند و در صورت قبولی در رشته های مورد تقاضا از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳
ادامه

بر اساس بند (ج)، داوطلبانی که از کنکور ۶۳ به بعد دوبار از طریق کنکور سراسری در یک دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشند، حق شرکت در ثبت نام کنکور سراسری را ندارند. باطل شدن موضوع ممانعت ثبت نام داوطلبانی که از سال ۶۴ به بعد دو بار در دوره روزانه مقطع کارشناسی پذیرفته شده اند، مطابق آخرین رای دیوان عدالت اداری مورخ ۹۷/۰۶/۰۷ اتفاق افتاده است.

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری هستند، باید رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت را که مشمول طرح نیروی انسانی بوده و خدمات مربوط به طرح را باید به صورت اجباری انجام دهند. در صورت قبولی در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، طرح خدمت آن ها به تعویق می افتد و می توانند ادامه تحصیل دهند و پس از اتمام تحصیل، خدمات قانونی خود را با تعهدات خدمت در مقطع جدید انجام دهند. اما اگر در رشته های غیرمذکور پذیرفته شوند، قبولی آن ها لغو شده و باید ابتدا طرح خدمتأسفانه متن شما بطور ناگهانی قطع شده است و من نمی توانم ادامه دهم. لطفاً در صورت تمایل، سوال یا درخواست خود را ادامه دهید تا بتوانم به شما کمک کنم.

محرومیت از کنکور ۱۴۰۳

مشاوره محرومیت از کنکور ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳، به علت دلایل مختلفی مانند عدم علاقه به رشته تحصیلی، عدم توانایی در پرداخت شهریه، فاصله طولانی بین دانشگاه و محل سکونت و غیره، بسیاری از دانشجویان تصمیم می گیرند در کنکور سراسری مشارکت کنند. در سال ۱۴۰۳، دانشجویانی که در سال ۱۴۰۲ در دوره روزانه قبول شده بودند، نیازی به ترک دانشگاه محل تحصیل خود برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ندارند. به عبارت دیگر، همه داوطلبان می توانند در هر نوبتی از کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنند و در صورت قبولی، از دانشگاهی که در حال حاضر در آن تحصیل می کنند، انصراف دهند.

برنامه های تلویزیونی کنکور آسان است
ادامه

یکی از خدمات ارائه شده توسط وب سایت سنجش، بررسی خطاهای انتخاب رشته توسط داوطلبان و درخواست انتخاب رشته دوم توسط آن ها است. این امکان پس از انتشار کارنامه سبز و در صورت قبولی فرد در رشته های پایین تر، فراهم می شود. در این صورت، داوطلب می تواند اشتباه در انتخاب رشته خود را بررسی کند و درخواست تغییر رشته به رشته های دیگر را داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای