معدل قبولی رشته پزشکی در سال ۱۴۰۲

آزمون کنکور سراسری تجربی سال ۱۴۰۲ در دو نوبت دی و تیرماه برگزار خواهد شد و داوطلبان برای شرکت در این آزمون تنها باید به سوالات دروس اختصاصی گروه آزمایشی خود پاسخ دهند. به عبارت دیگر، سوالات دروس عمومی از کنکور حذف شده و تأثیر سوابق تحصیلی تا ۴۰ درصد در نمره کنکور مشخص خواهد شد در این مقاله قصد داریم با مبحث معدل قبولی پزشکی صحبت کنیم.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

با توجه به تقاضای بالای گروه آزمایشی علوم تجربی، رقابت زیادی بین داوطلبان در این گروه وجود دارد. علاوه بر کسب رتبه و تراز مناسب، متقاضیان برای قبولی در یک رشته معتبر باید حداقل معدل موردنیاز را داشته باشند. یکی از رشته های پرطرفدار و معتبر در کنکور سراسری تجربی، رشته پزشکی است که بسیاری از داوطلبان رویای قبولی در این رشته را دارند.

به همین دلیل، داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند، برای افزایش شانس قبولی خود باید حداقل معدل موردنیاز برای پزشکی را داشته باشند. این معدل لازم برای قبولی در پزشکی بر اساس نوع منطقه تحصیلی به شرح زیر است:

برای ارتباط با استاد سامان مطلبی بهترین دبیر محتوایی سطح کشور وارد لینک شوید.

حداقل معدل قبولی پزشکی:

برای منطقه ۱:

  • معدل بالای ۱۹: رتبه زیر ۳۵۰
  • معدل بین ۱۷ تا ۱۹: رتبه زیر ۷۰۰
  • معدل بین ۱۵ تا ۱۷: رتبه زیر ۱۳۵۰
موفقیت در کنکور 1403
ادامه

 منطقه ۲:

  • معدل بالای ۱۹: رتبه زیر ۴۷۰
  • معدل بین ۱۷ تا ۱۹: رتبه زیر ۹۵۰
  • معدل بین ۱۵ تا ۱۷: رتبه زیر ۱۹۰۰

منطقه ۳:

  • معدل بالای ۱۹: رتبه زیر ۲۰۰
  • معدل بین ۱۷ تا ۱۹: رتبه زیر ۴۲۰
  • معدل بین ۱۵ تا ۱۷: رتبه زیر ۱۳۰۰
معدل قبولی رشته پزشکی

حداقل معدل قبولی رشته پزشکی

حداقل معدل قبولی پزشکی در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۸ بود. رشته پزشکی به عنوان یکی از رشته های کنکور تجربی شناخته می شود و افرادی که تمایل به تحصیل در این رشته دارند، می توانند با برنامه ریزی صحیح و تمرکز بر دروس تخصصی، با کسب نمرات بالا در هر یک از دروس مختص این رشته، شانس قبولی در رشته پزشکی را دست یابند. لازم به ذکر است که در کنکور تجربی سال ۱۴۰۲، تأثیر نمرات دروس عمومی حذف شده و داوطلبان باید برای استفاده از این شرایط، حداقل نمره مورد نیاز در هر درس را کسب کرده باشند.

به عبارت دیگر، معدل سال دوازدهم داوطلبان در کنکور تجربی سال ۱۴۰۲ تأثیرگذار است و افرادی که علاقه مند به رشته پزشکی هستند، برای ورود به این رشته باید حداقل معدل قبولی زشکی در سال ۱۴۰۲ را کسب کنند تا نیازی به استفاده از امتیاز سوابق تحصیلی در کنکور نداشته باشند و اطمینان حاصل کنند که حدود ۴۰ درصد از تأثیر معدل در کنکور به آنها تعلق دارد و امکان استفاده از سوابق تحصیلی در کنکور را دارند.

بر اساس بررسی های انجام شده، می توان گفت که افرادی که معدل سال دیپلم آن ها بالای ۱۹ است، با آرامش خاطر می توانند به مطالعه منابع لازم برای قبولی در رشته پزشکی کنکور تجربی بپردازند و بدون نگرانی از تأثیر سوابق تحصیلی خود در کنکور، استفاده کنند. البته امکان قبولی در رشته های محبوب مانند پزشکی در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی مختلف برای افرادی با معدل بالای ۱۸ وجود دارد.

چگونه خلاصه نویسی و یادداشت برداری کنیم؟
ادامه

در صورتی که داوطلبان به معدل مورد نیاز برای قبولی در رشته پزشکی نرسیده اند، می توانند با استفاده از ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری، از طریق شرکت در امتحانات نهایی، معدل خود را افزایش دهند تا شانس پذیرش در رشته پزشکی را داشته باشند.

نحوه محاسبه تأثیر معدل در رشته پزشکی در سال ۱۴۰۲

با توجه به تصمیم گیری های اتخاذ شده درباره تأثیر سوابق تحصیلی در دو نوبت کنکور سال ۱۴۰۲، داوطلبان برای قبولی در رشته های پزشکی و سایر رشته های محبوب باید علاوه بر کسب درصدهای مورد نیاز در هر درس تخصصی، شرایط استفاده از تأثیر معدل در کنکور را نیز داشته باشند تا بتوانند در این رشته ها تحصیل کنند.

رشته های مختلفی در کنکور تجربی وجود دارند و بسیاری از داوطلبان به رشته پزشکی علاقه مندند. رشته پزشکی را می توان به عنوان معتبرترین رشته در این رقابت بزرگ تلقی کرد. بنابراین، برای قبولی در رشته پزشکی، داوطلبان باید به تأثیر معدل در کنکور پزشکی توجه کنند و با آگاهی از حداقل معدل مورد نیاز برای قبولی، در صورتی که هنوز در دوره دوازدهم هستند، تلاش کنند تا معدل مناسبی بدست آورند.

اگرچه افرادی که در سال ۱۴۰۲ دارای صلاحیت شرکت در کنکور هستند و دیگر فرصت مطالعه برای امتحانات نهایی را ندارند، می توانند تمام وقت خود را به مطالعه و آمادگی برای کسب درصدهای بالا در هر درس کنکور تجربی اختصاص دهند و با کسب رتبه و تراز مناسب، شرایط تحصیل در رشته پزشکی را به دست آورند. البته باید توضیح داد که سهم سوابق تحصیلی در کنکور تجربی سال ۱۴۰۲، تقریباً ۴۰ درصد است و مابقی، تقریباً ۶۰ درصد، مربوط به سوالات تستی کنکور سراسری است.

معدل کتبی دیپلم چیست؟
ادامه

نحوه محاسبه تأثیر معدل در کنکور پزشکی در سال ۱۴۰۲ به این شکل است که مجموع ۴۰ درصد از نمره کل در نظر گرفته می شود. از این ۴۰ درصد، ۱۴ درصد مربوط به دروس تخصصی و ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی است. هر فرد می تواند با توجه به اینکه دروس عمومی سهم بیشتری دارند،در طول تحصیل خود، به مطالعه بیشتر دروس عمومی بپردازد. بهتر است داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آخرین رتبه قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد، مقاله زیر را نیز مطالعه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای