ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، که طبق اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، از تاریخ ۵ آذر ماه آغاز شده است و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت. افرادی که قصد شرکت در آزمون کنکور ۱۴۰۳ را دارند، قبل از ثبت نام در این آزمون، باید دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را مطالعه کنند تا از شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در نوبت اول (اردیبهشت) آگاه شوند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

هر سال، آزمون کنکور سراسری برای رقابت در میان رشته های دانشگاهی مختلف، از جمله رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، در دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. ثبت نام در آزمون کنکور ۱۴۰۳ برای دانشگاه های سراسری و آزاد، همزمان با یکدیگر و در بازهٔ زمانی بهمن ماه، از طریق وبسایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

اشخاص علاقمند به شرکت در آزمون کنکور سراسری باید قبل از زمان ثبت نام، دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را مطالعه کنند تا اطلاعات لازم دربارهٔ شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این رقابت بزرگ را به دست آورند. با توجه به تغییراتی که در چند سال اخیر در فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون کنکور سراسری صورت گرفته است، بسیاری از متقاضیان برای ثبت نام در آزمون کنکور ۱۴۰۳ با ابهاماتی مواجه هستند. به همین دلیل، در این مقاله به جزئیاتی از جمله مهلت ثبت نام، شرایط و روش ثبت نام در آزمون کنکور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت یکپارچه برای پذیرش در دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد اسلامی تحت نظارت سازمان سنجش برگزار خواهد شد. اطلاعات مربوط به زمان و جزئیات ثبت نام در این آزمون از طریق وبسایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد.

تحلیل کارنامه سبز کنکور
ادامه

نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

علاقمندان به شرکت در کنکور سال ۱۴۰۳ باید به اطلاعیه های سایت سنجش توجه کنند تا از زمان ثبت نام در آزمون سراسری مطلع شده و هنگام اعلام زمان ثبت نام، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. با تصویب دوباره برگزاری کنکور در سال مقرر، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری در تاریخ ۵ تا ۱۱ آذر ماه جاری و ثبت نام برای نوبت دوم کنکور سراسری در روزهای ۷ تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

سیستم جامع آزمون سراسری برای داوطلبانی که قصد ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری را دارند طراحی شده است. در این سامانه، برای هر داوطلب یک حساب کاربری جداگانه تعریف شده است. بهتر است داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند ثبت نام و ورود به سامانه جامع آزمون های سنجش، مقاله زیر را نیز مطالعه کنند و از آن استفاده نمایند.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، تمدید شد. هر سال، بسیاری از افراد ثبت نام خود را به ساعات پایانی مهلت کنکور ۱۴۰۳ موکول می کنند یا به دلایل دیگری نمی توانند فرم ثبت نام را تکمیل کنند و به دنبال تمدید مهلت ثبت نام می گردند. به منظور راحتی داوطلبان کنکوری و کاهش استرس آنان، سازمان سنجش معمولاً مهلت ثبت نام را تمدید می کند و تا چند روز اضافی فرصت ثبت نام را فراهم می کند.

تأثیر معدل در کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳
ادامه

نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، دانش آموزانی که شناسنامه عکسدار و کارت ملی ندارند، نگران این موضوع هستند که نتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. این دسته از افراد با مطالعه مقاله زیر، می توانند با مراحل و نحوه ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ آشنا شوند.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳

برای شرکت در آزمون کنکور سراسری، شرایط ضروری برای ثبت نام باید توسط افراد فراهم شود. شرایط ثبت نام در کنکور، همانند سال های گذشته، به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود. همه افراد باید شرایط عمومی را داشته باشند و همچنین شرایط اختصاصی مربوطه را بر اساس وضعیت خود نیز دارا باشند. شرایط عمومی و اختصاصی کنکور سراسری به شرح زیر است:

شرایط عمومی:

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرحه در قانون اساسی.
  2. عدم دشمنی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران.
  3. نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی و فراماسونری.
  4. عدم احراز فساد اخلاقی.
  5. عدم اعتیاد به مواد مخدر.

شرایط اختصاصی:

داشتن دیپلم چهارساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم)، دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید.

مهلت فارغ التحصیلی برای رشته هایی که در نیمسال اول تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ پذیرش می شوند و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد برای رشته هایی که در نیمسال دوم تحصیلی پذیرش می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای