اصلاحات دفترچه کنکور ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت رسمی انتشارات گیلنا به بررسی اصلاحات دفترچه کنکور ۱۴۰۳ پرداخته شده و همچنین تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در تمامی گروه ها آورده شده است

با توجه به انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری (نوبت اول) و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ و اطلاعیه‌های منتشر شده در تاریخ پنجم و نهم آذرماه، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور می‌رساند که به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای دسته‌ای از متقاضیان که تا کنون در یازدهم آذرماه ثبت‌نام ننموده‌اند، تدابیری اتخاذ شده است. با این تدابیر، این دسته از متقاضیان تا روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه می‌توانند نیز در آزمون مذکور ثبت‌نام نمایند. لذا، متقاضیان محترم باید در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و تهیه مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت‌نام، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ثبت‌نام در آزمون مذکور را انجام دهند.

ضمناً به دسته‌ای از داوطلبان که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند، اعلام می‌شود که در صورت تمایل، تا تاریخ فوق، قادر به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نام خود هستند.

همچنین، برخی اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام به شرح زیر برای آگاهی داوطلبان اعلام می‌گردد:

  1. در بخش “۲-۲” شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در دانشگاه فرهنگیان که در صفحه ۲۱ دفترچه راهنما آمده است، بر اساس مصوبات ابلاغی، حداکثر سن مجاز برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام (با توجه به مبنای اول مهر ماه هر سال تحصیلی) خواهد بود.
  2. در بند “د” منابع و مباحث دروس آزمون گروه هنر که در بخش “۲-۷” فهرست دروس و کتابهای منبع سؤالات آزمون سراسری آمده است:
    در طراحی سؤال برای دروس ذکر شده امکان استفاده از تصاویر سایر کتاب‌های رشته‌های هنر هنرستان‌های وزارت آموزش ‌و ‌پرورش نیز وجود دارد.
بهترین استاد شیمی کنکور
ادامه

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با توجه به تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، بیش از یک میلیون نفر داوطلب تاکنون در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند. دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که داوطلبان می‌توانند تا چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ اقدام به ثبت نام کنند. ثبت نام در این آزمون به وسیله ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login انجام می‌شود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در رشته‌های مختلف و در دوره‌های مختلف برگزار می‌شود. این رشته‌ها شامل رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه‌ فرهنگیان می‌باشند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار خواهد شد. نوبت اول آزمون برای دو روز ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون برای دو روز ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است. دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش به اطلاع عموم قرار گرفته است و در آن تغییرات لازم صورت گرفته است.

اصلاحات دفترچه کنکور 1403

تکالیف داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

تکالیف ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

بودجه بندی فیزیک ۱۴۰۳
ادامه

۱. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳:
داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و با شرایط و ضوابط آن آشنا شوند. این دفترچه شامل شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، مقررات مربوط به ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز است.

۲. آماده‌سازی مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام:
پس از مطالعه دفترچه راهنما، داوطلبان باید مدارک و اطلاعاتی را که در تقاضانامه ثبت‌نام آمده است، آماده کنند. این شامل فایل عکس اسکن شده و سایر اطلاعات مورد نیاز است. در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی، میتوانند با ورود به حساب کاربری خود، اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.

توجه ۱: افرادی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش، طلاب حوزه‌های علمیه، متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی) باید سابقه تحصیلی خود را با شرکت در امتحانات نهایی (نظام ۳-۳-۶) که وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند، ایجاد کنند.

توجه ۲: داوطلبان باید در تکمیل پروفایل ثبت‌نام خود دقت کنند. بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و ویرایش، امکان تغییر اطلاعات اعم از مشخصات فردی، اقامتی یا آزمونی وجود ندارد. مسئولیت صحت اطلاعات در پروفایل به عهده شخص داوطلب است.

برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

رشته های انسانی پردرآمد در ایران
ادامه

پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال یا معادل ۲۰۸ هزار تومان است. داوطلبان باید پس از تکمیل اطلاعات خود در سامانه، مبلغ مذکور را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

تبصره ۱: در طول مراحل مختلف فرآیند آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه می‌شود و برای استفاده از این خدمات، هزینه یک‌صد هزار ریال (۱۰ هزار تومان) دریافت خواهد شد.

تبصره ۲: هر داوطلب می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و همچنین در یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر و یا زبان‌های خارجی) شرکت کند.

تبصره ۳: اگر داوطلب تمایل به ثبت‌نام در هر دو گروه آزمایشی (یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی) دارد، باید برای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال (۲۰۸ هزار تومان) را پرداخت کند.

تبصره ۴: متقاضیانی که تنها تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند، باید مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال (۲۰۸ هزار تومان) را پرداخت کنند. اما برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند، علاوه بر پرداخت هزینه آزمون سراسری، باید جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هم کارت اعتباری بخرند.

تبصره ۵: اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای