توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور

توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور به شما کمک می کند از فرصت باقیمانده نهایت استفاده را ببرید. شاید فکر کنید زمانی برای جبران ندارید و انگیزه خود را از دست داده اید. تا پایان مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

اگر جزو کسانی هستید که کمی از برنامه درسی خود عقب مانده اید با ما همراه باشید تا توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور را بخوانید و برای کسب بهترین نتیجه ممکن تلاش کنید.

چرا دو ماه پایانی تا کنکور مهم است؟

اکثر داوطلبان و دانش آموزان از شهریور یا مهر ماه شروع به درس خواندن برای کنکور کرده اند. آنها حتی دوران طلایی عید را هم مشغول درس خواندن بودند. در اردیبهشت ماه معمولا بیشتر داوطلبان خسته می شوند و انرژی کمتری برای ادامه راه دارند.

کم کم ساعتهای مطالعه کم می شود؛ حتی بازدهی درس خواندن هم پایین می آید. شاید درصدهای آزمونهای آزمایشی هم طبق انتظار نباشد.

در این دو ماه پایانی سرنوشت رقابت ممکن است تغییر کند؛ یعنی داوطلبانی که تا الان خوب درس خواندند، خسته شوند و سرعتشان کم شود و برعکس، کسانی که پرانرژی ادامه می دهند از آنها جلو بزنند.

انتخاب با شماست که جزو کدام گروه باشید.شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران اوج یادگیری همراه باشید.

توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور چیست؟

چه تا الان خوب درس خوانده اید یا نه، دیگر حسرت گذشته را نخورید. می توانید از فرصت باقیمانده استفاده کنید و نتیجه نهایی را تغییر دهید.

خودتان را با بقیه مقایسه نکنید و تمرکزتان را روی برنامه درسی خود بگذارید.

اول نقاط قوت و ضعفتان را مشخص کنید. احتمالا در بعضی از مباحث، تسلط کافی دارید و فقط باید تا زمان کنکور آنها را مرور کنید.

پیش خوانی کنکور
ادامه

بعضی از درسها را تا الان نخوانده اید یا خوب یاد نگرفته اید. اگر دانش آموز هستید باید به امتحان نهایی هم فکر کنید. بنابراین ماه آخر زمان مناسبی برای خواندن بخشهای جدید نیست؛ چون در آن بخشها به تسلط نمی رسید و نمی توانید تستهای مفهومی و تحلیلی را پاسخ دهید. پس هفته های آخر اردیبهشت و خرداد مباحث جدیدی را شروع نکنید.

با درنظر گرفتن توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور، به سراغ مباحثی بروید که قبلا خواندید ولی به تسلط کافی نرسیدید و نمی توانید همه تستهای آن را بزنید. احتمالا تا الان بودجه بندی کنکور را می دانید و مباحث مهم و پرتکرار را می شناسید.

مباحث مهم را که در آنها تسلط نسبی دارید در برنامه اصلی خود قرار دهید تا به خوبی به آنها مسلط شوید. خلاصه هایی که در طول سال نوشتید این روزها خیلی به کمکتان می آید. از آنها برای مرور مباحث مختلف استفاده کنید.

خلاصه نویسی های آماده به ویژه برای مباحثی که زیاد خوب نخوانده اید، فقط وقت شما را تلف می کند و باعث  تسلط و یادگیری شما نمی شود.چگونه خلاصه نویسی و یاداشت برداری کنیم؟

ماههای پایانی وقت جمع بندی مباحثی است که خوانده اید. در طول سال، نکاتی را در حاشیه کتابهای خود یادداشت کرده اید؛ آنها را هم با دقت بخوانید.

توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور برای تست زدن

تست زدن در ماههای پایانی اهمیت زیادی دارد. حتما از تستهای زمان دار استفاده کنید تا آمادگی بیشتری برای مدیریت زمان آزمون کسب کنید.

از نمونه سوالات کنکور سراسری در سالهای قبل به ویژه کنکور پنج سال قبل استفاده کنید؛ سعی کنید فضایی شبیه جلسه کنکور برای خود آماده کنید و در زمانی مشابه جلسه آزمون، به سوالات هر درس جواب دهید. حتی می توانید لباسی مشابه روز کنکور بپوشید و روی صندلی بنشینید و تست بزنید.

نمره ترمیم معدل
ادامه

از آزمونهای جامع استفاده کنید و کارنامه آزمون را با کمک مشاور خود، تحلیل کنید. به این ترتیب متوجه نقاط ضعف خود در هر مبحث می شوید و می توانید در فرصت باقیمانده، آن را اصلاح کنید.

توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور برای آمادگی بیشتر

ممکن است مثل بیشتر داوطلبان در ماههای آخر دچار استرس شوید و نگران نتیجه کنکور باشید؛ فراموش نکنید که شما تنها نیستید و رقبایتان هم در همین وضعیت قرار دارند.

تکنیکهای کاهش استرس را تمرین کنید. در زمان استراحت بین درسهایتان، چند دقیقه دراز بکشید و تنفس عمیق شکمی را انجام دهید. سعی کنید در آن چند دقیقه به چیزی فکر نکنید و فقط روی تنفستان متمرکز باشید.

برنامه خواب و بیداریتان را کم کم منظم کنید. برای اینکه بتوانید به تستهای کنکور خوب جواب دهید، باید روز آزمون سرحال باشید. پس طوری برنامه ریزی کنید که به اندازه کافی بخوابید و بتوانید در ساعت مشخصی بیدار شوید.

تغذیه سالمی داشته باشید و از خوردن غذاهای سنگین و پرچرب خودداری کنید. سعی کنید از میوه و سبزی تازه بیشتر استفاده کنید. پروتئین و درصورت امکان مغزهای خوراکی را هم فراموش نکنید.

توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور برای حفظ انگیزه

شاید فکر کنید دو ماه زمان کمی برای جبران کم کاریهای یک سال گذشته است؛ اما یادتان باشد که هنوز فرصت دارید که بهترین نتیجه را با توجه به شرایط خود بگیرید.

حتی اگر نتوانید یک رتبه عالی کسب کنید، باز هم می توانید رتبه خود را تغییر دهید و در رشته و دانشگاه بهتری قبول شوید. وقتی یک تست اضافه می تواند رتبه شما را جابجا کند، پس اگر بتوانید در زمان باقیمانده به چند مبحث هم مسلط شوید، ارتقا رتبه زیادی خواهید داشت. حتما تایید می کنید که رتبه چهار رقمی خیلی بهتر از پنج رقمی است.

وسواس مطالعاتی
ادامه

شاید تصمیم گرفته باشید یک سال پشت کنکور بمانید و برای سال بعد تلاش کنید. حتی اگر برنامه شما این باشد، باز هم نباید فرصت را از دست بدهید. شما می توانید شانستان را برای موفقیت در امسال امتحان کنید؛ اگر رتبه دلخواهتان را به دست بیاورید که چه بهتر! اگر هم نتوانید به نتیجه موردنظرتان برسید، به این کنکور به چشم یک آزمون آزمایشی مهم نگاه کنید و خودتان را محک بزنید.

جمع بندی توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور

دو ماه آخر هم برای کسانی که تا الان خوب درس خوانده اند و هم برای کسانی که سطح علمی مناسبی ندارند، بسیار مهم است. این یک فرصت فوق العاده است که باعث جابجایی بسیاری از رتبه ها می شود. معمولا بهترین نتایج سالهای قبل را کسانی گرفته اند که در دو ماه پایانی تا کنکور بیشترین و بهترین استفاده را از زمان داشته اند.

از این دو ماه برای جمع بندی دروس، مرور خلاصه های خود و افزایش تسلط بر مباحث مهم کنکور استفاده کنید.

برای برنامه ریزی بهتر می توانید با مشاوران موسسه تماس بگیرید و به توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور عمل کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای