بودجه بندی فیزیک ۱۴۰۳

هر سال، در آزمون کنکور سراسری، طراحان سوال به برخی از مباحث درس فیزیک توجه بیشتری می کنند. داوطلبان با آگاهی از این مباحث و بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۳، می توانند بهتر برنامه ریزی کنند و در زمان جمع بندی آزمون، زمان کمتری را به مباحث دیگر اختصاص دهند. بودجه بندی سوالات فیزیک تجربی و ریاضی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به داوطلبان بسیاری در رسیدن به موفقیت کمک کرد.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

هر سال، سوالات متعددی از بخش های مختلف کتاب فیزیک که سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور اعلام کرده است، طراحی می شوند. بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۳ به این معناست که از هر یک از مباحث درسی، چند سوال در آزمون می آید و نشان می دهد کدام مبحث مورد توجه طراحان سوال کنکور بوده و کدام مبحث اهمیت کمتری در آزمون دارد.

با توجه به تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده است، بسیاری از داوطلبان با ابهامات زیادی در این زمینه مواجه هستند و به دنبال پاسخ به سوالاتی هستند مانند تغییرات در تعداد سوالات درس فیزیک و مباحث و فصل های مهم درس فیزیک. در ادامه، بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی و ریاضی سال ۱۴۰۳ و سال های قبل از آن به همراه بارم بندی سوالات درس فیزیک در کنکور تجربی و ریاضی بررسی می شود.

بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی سال ۱۴۰۳

درس فیزیک یکی از دروس مشترک بین رشته های تجربی و ریاضی است و در آزمون کنکور سراسری تجربی، ۳۰ سوال به این درس اختصاص داده شده است. داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات این بخش، حدود ۴۰ دقیقه زمان دارند. سوالات این بخش شامل سه بخش حفظی، مفهومی و محاسباتی است. تحلیل کنکور تجربی نظام جدید نشان می دهد که سوالات این بخش به سمت مفهومی شدن در حل مسئله پیش می روند. در ادامه، بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی سال ۱۴۰۳ و سال های اخیر آن آورده شده است.

ترمیم معدل نظام قدیم 1402
ادامه

بودجه بندی فیزیک ۱۴۰۳کنکور تجربی:

فیزیک و اندازه گیری: ۱ سوال

کار، انرژی و توان: ۲ سوال

ویژگی های فیزیکی مواد: ۳ سوال

دما و گرما: ۳ سوال

الکتریسیته ساکن: ۳ سوال

جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم: ۲ سوال

مغناطیس و القای الکترومغناطیسی: ۳ سوال

حرکت بر خط راست: ۳ سوال

دینامیک: ۳ سوال

نوسان و امواج: ۴ سوال

آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای: ۳ سوال

مجموع سوالات: ۳۰ سوال

بودجه بندی فیزیک ۱۴۰۳

بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳

درس فیزیک یکی از دروس تخصصی و مهم در رشته ریاضی است و برای قبولی در آزمون کنکور سراسری ریاضی اهمیت بالایی دارد. در آزمون کنکور ریاضی، ۳۵ سوال به درس فیزیک اختصاص داده می شود و داوطلبان حدود ۴۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سوالات دارند. در ادامه، برای اطلاع دقیق تر داوطلبان، بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳ و سال های قبل را آورده ایم.

بودجه بندی فیزیک ۱۴۰۳کنکور ریاضی:

فیزیک و اندازه گیری: ۱ سوال

ویژگی های فیزیکی مواد: ۳ سوال

کار، انرژی و توان: ۲ سوال

دما و گرما: ۴ سوال

ترمودینامیک: ۳ سوال

الکتریسیته ساکن: ۴ سوال

جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم: ۴ سوال

مغناطیس: ۲ سوال

القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب: ۲ سوال

حرکت بر خط راست: ۴ سوال

دینامیک و حرکت دایره ای: ۵ سوال

نوسان و موج: ۴ سوال

برهم کنش های موج: ۲ سوال

آشنایی با فیزیک اتمی: ۲ سوال

آشنایی با فیزیک هسته ای: ۲ سوال

 مجموع سوالات: ۴۵ سوال

بارم بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۳

به طور کلی، بارم بندی سوالات تجربی و ریاضی درس فیزیک در کنکور وجود ندارد. منظور از بارم بندی، ضرایب درس فیزیک در کنکور ۱۴۰۳ است. بارم بندی به صورت نمره وجود ندارد و داوطلبان باید توجه داشته باشند که این بارم بندی برای دروس امتحان نهایی بیشتر کاربرد دارد و نه برای کنکور. با توجه به اینکه ضرایب درس فیزیک و تعداد سوالات و زمان پاسخگویی هر درس کنکور ممکن است در هر سال متفاوت شود، در ادامه ضرایب درس فیزیک کنکور ۱۴۰۳ را ارائه داده ایم.

بودجه بندی کنکور انسانی ۱۴۰۳
ادامه

ضریب درس فیزیک:

کنکور ریاضی: ۷

کنکور تجربی: ۹

دغدغه بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری این است که چگونه برای کنکور ۱۴۰۳ برنامه ریزی نمایند تا موفقیت بیشتری برای خود به دست آورند. در واقع برای برنامه ریزی درسی، باید عوامل مختلفی مانند تعداد سوالات و مدت زمان پاسخ به آن ها را در نظر گرفت. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند: “مشاوره اهمیت اطلاع از بودجه بندی فیزیک ۱۴۰۳”.

متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۳ با اطلاع از دقیق ترین بودجه بندی درس فیزیک می توانند از اهمیت هر فصل و مبحث، تعداد دفعات تکرار هر مبحث در هر یک از آزمون های سراسری ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، نوبت اول و دوم ۱۴۰۲ مطلع شوند. اطلاع از این موضوع به افراد کمک می کند تا با شناخت موضوعات مهم تر درس فیزیک، بتوانند زمان خود را مدیریت کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه دروس داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای