کنکور کاردانش ۱۴۰۳

برای ثبت نام در کنکور کاردانش ۱۴۰۳، داوطلبان متقاضی باید به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند و شرایط موجود در دفترچه راهنما را مطالعه کنند. تمامی جزئیات مربوط به کنکور کاردانش ۱۴۰۳ و یا کنکور سراسری، شامل زمان ثبت نام و شرایط آن، در دفترچه راهنمای این آزمون قید و ثبت شده است.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

در حال حاضر، بسیاری از افراد دارای دیپلم در رشته های کاردانش هستند و تمایل دارند در کنکور کاردانش شرکت کنند تا بتوانند بهترین دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب کنند. دانش آموزانی که به این رشته تحصیلی علاقه مند هستند و می خواهند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند، در سال نهم تحصیلی خود این رشته را انتخاب می کنند و با گذراندن چند سال در این رشته محبوب، موفق به دریافت دیپلم می شوند.

از طرفی، دانش آموزانی نیز وجود دارند که می خواهند درباره کنکور کاردانش اطلاعات بیشتری بدست آورند و هیچ اطلاعاتی درباره شرکت در آزمون کنکور کاردانش ۱۴۰۳ ندارند. این دانش آموزان، که تمایل به تحصیل در یکی از رشته های کاردانش و دریافت مدارک تحصیلی بالاتر را دارند، در ادامه مقاله می توانند اطلاعاتی درباره زمان و شرایط ثبت نام، سایت کنکور و نحوه ثبت نام در کنکور کاردانش ۱۴۰۳ را به طور کامل و جامع مطالعه کنند.

معرفی کنکور کاردانش

داوطلبان و دانش آموزانی که تمایل به شرکت در یکی از رشته های تحصیلی پرکاربرد و جذاب کاردانش ۱۴۰۳ دارند و می خواهند اطلاعات کامل درباره این رشته تحصیلی را دریافت کنند، باید ابتدا به این نکته توجه کنند که رشته تحصیلی کاردانش همزمان مفاهیم تئوری و عملی را به داوطلبان آموزش می دهد و آنان می توانند در مدارس فنی حرفه ای این رشته تحصیل کنند.

البته باید ذکر کرد که رشته های تحصیلی کاردانش بسیار متنوع هستند و دانش آموزان می توانند به راحتی یک رشته را انتخاب کرده و در آن تحصیل کنند. در رشته های تحصیلی کاردانش، دروس به صورت عملی و در کارگاه ها به صورت آموزش های فنی و تخصصی ارائه می شوند. با توجه به این ویژگی، دانش آموزانی که در این رشته تحصیل می کنند، می توانند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 با انتشارات گیلنا
ادامه

برای معرفی کنکور کاردانش ۱۴۰۳، می توان گفت که دانش آموزانی که دیپلم کاردانش را حاصل کرده اند، دو راه برای شرکت در آزمون کنکور سراسری و کنکور فنی حرفه ای دارند و می توانند ثبت نام کنند. در ادامه، روند شرکت در کنکور سراسری از طریق دیپلم کاردانش برای آزمون کاردانش توضیح داده شده است.

برای مشاهده مقاله بهترین ساعات مطالعه روزانه وارد لینک شوید.

شرکت در کنکور سراسری با دیپلم کاردانش

دسته ای از داوطلبان واجد شرایط دارند که دیپلم کاردانش را در اختیار داشته و علاقه مند به ثبت نام در کنکور سراسری هستند. در روند پذیرش کنکور سراسری، علاوه بر شرکت در آزمون، نمره معدل کتبی دیپلم آنان هم در نظر گرفته می شود. بنابراین، این افراد باید اقدامات لازم برای ایجاد سوابق تحصیلی در رشته ی مورد نظر خود که قصد دارند در کنکور شرکت کنند را به عمل آورند.

به طور مثال، یک دانش آموز دیپلم کاردانش را در اختیار دارد و می خواهد در کنکور تجربی شرکت کند. برای ثبت نام در این آزمون، باید برای ایجاد سوابق تحصیلی خود و شرکت در آزمون های نهایی رشته تجربی اقدامات لازم را به عمل آورد. زیرا ۵۰ درصد قبولی دانش آموزان برای شرکتدر آزمون وابسته به معدل کتبی دیپلم آنان است و آن ها برای شرکت در کنکور سراسری باید در آزمون های نهایی رشته تجربی شرکت کنند.

کنکور کاردانش ۱۴۰۳

شرکت در کنکور کاردانش

پنج رشته در مجموعه کنکور کاردانش وجود دارند و برای قبولی در رشته های ارائه شده در دفترچه کنکور کاردانش، داوطلبان باید در آزمون مربوطه، یعنی کنکور کاردانش شرکت کنند. این ۵ رشته شامل رشته های الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، تربیت بدنی، حسابداری و کامپیوتر می باشند.

افرادی که دیپلم کاردانش را در یکی از این ۵ رشته در اختیار دارند، برای ثبت نام در کنکور فنی حرفه ای باید در زمان ثبت نام کنکور کاردانش در سایت سنجش اقدامات لازم را انجام داده و با مطالعه و بررسی منابع، خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایند و شانس پذیرش خود را در یکی از محل های پذیرش امتحان کنند.

زمان ثبت نام کنکور کاردانش در سال ۱۴۰۳

یکی از موارد مهم و پرکاربرد برای داوطلبانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند. برای اطلاع از زمان ثبت نام، آن ها باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری ثبت نام کنکور کاردانش مسئول اطلاع رسانی زمان و پایان ثبت نام به داوطلبان است.

زمان ثبت نام برای آزمون های کنکور به شرح زیر است:

 کنکور سراسری: از ۵ تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲

 کنکور کاردانش: از ۱۷ تا ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۳

برای کسب اطلاعات دقیقتر درباره کنکور کاردانش در سال ۱۴۰۳، داوطلبان می توانند وارد سایت مربوطه شده و دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کاردانش را دانلود و مطالعه نمایند. در این دفترچه، اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ و زمان برگزاری کنکور کاردانش در سال مورد نظر قرار داده شده است.

شرایط ثبت نام کاردانش

هر موسسه و ارگانی شرایط و ضوابط خاص خود را دارند، بنابراین داوطلبان بایستی با شرایط کنکور کاردانش ۱۴۰۳ آشنا شوند تا بتوانند در زمان مقرر و تعیین شده در کنکور ثبت نام کرده و شانس خود را برای شرکت در آزمون امتحان کنند.

شرایط کنکور کاردانش ۱۴۰۳ به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود. این شرایط معمولاً در دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای قید شده است و داوطلبان باید قبل از ثبت نام در کنکور کاردانش، شرایط را به طور کامل مطالعه و بررسی کنند. در ادامه، شرایط ثبت نام در کنکور کاردانش ۱۴۰۳ آورده شده است.

شرایط عمومی ثبت نام در کنکور کاردانش ۱۴۰۳ عبارتند از:

داشتن اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای فرد داوطلب الزامی است.

عدم عناد با اسلام.

عدم ارتکاب به فساد اخلاقی برای فرد داوطلب ضروری است.

عدم اعتیاد به مواد مخدر برای فرد متقاضی.

عدم مانع بودن از نظام وظیفه و خدمت سربازی برای آقایان الزامی است.

شرایط اختصاصی ثبت نام در کنکور کاردانش ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

داشتن گواهینامه پایان تحصیلات دوره دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام جدید / دیپلم ۴ ساله فنی حرفه ای در نظام قدیم.

ارائه آخرین مدرک تحصیلی که حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ اخذ شده است.

فارغ التحصیلانی که مدرک خود را تا تاریخ ۳۱/۱۱/۱۴۰۳ اخذ نمایند، تنها مجاز به انتخاب رشته از کدهای رشته های نیمسال دوم (بهمن) می باشند.

برخورداری از توانایی جسمی و روحی متناسب با رشتهای مرتبط با رشته ای که در آن ثبت نام می کنید.

تکمیل فرم ثبت نام آنلاین کنکور کاردانش و پرداخت هزینه ثبت نام.

ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز مانند کارت ملی، شناسنامه، گواهی پایان تحصیل و سایر مدارک درخواستی.

رعایت مهلت های ثبت نام و ارسال مدارک مورد نیاز توسط سازمان سنجش آموزش کشور.

رعایت قوانین و مقررات مربوط به کنکور کاردانش شامل مواردی مانند عدم استفاده از هرگونه تقلب و کپی در آزمون و رعایت دستورالعمل های ارائه شده توسط سازمان سنجش.

این توضیحات بر اساس شرایط کنکور کاردانش در سال ۱۴۰۳ ارائه شده اند و ممکن است در سال های بعدی تغییر کنند. بهتر است داوطلبان برای به روزرسانی شرایط ثبت نام، به منابع رسمی مربوطه مراجعه کنند و اطلاعات جدید را دریافت کنند.

اطلاع رسانی نتایج آزمون کاردانش ۱۴۰۳

در حال حاضر، داوطلبانی که دیپلم کاردانش خود را در اختیار دارند و در آزمون کاردانش ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، پیگیری می کنند تا بفهمند آیا در رشته هایی که انتخاب کرده اند، قبول شده اند یا خیر. اعلام نتایج آزمون کاردانش ۱۴۰۳ برای هر یک از داوطلبان در جریان است.

برای مشاهده نتایج آزمون کاردانش، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. به منظور دسترسی به نتایج، آن ها باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و نتیجه نهایی آزمون را بررسی کنند تا بفهمند آیا موفق به کسب نمره قبولی در یکی از رشته های انتخابی خود شده اند یا خیر.

همچنین، نتایج آزمون کنکور سراسری جدا از آزمون کاردانش است. افرادی که دیپلم کاردانش را در اختیار دارند و در آزمون کنکور سراسری شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج خود باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. اعلام نتایج به دو صورت نتایج اولیه و نهایی صورت می گیرد. بنابراین، داوطلبان می توانند حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون و با ورود به سایت سنجش، نتایج اولیه آزمون که شامل نمره قبولی آن ها است را مشاهده کنند و بر اساس این نمره، رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید منتظر نتایج نهایی کنکور خود باشند. نتایج نهایی کنکور سراسری نیز حدود یک ماه پس از انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکور، از نتیجه نهایی پذیرش یا عدم پذیرش خود در یکی از رشته های انتخابی مطلع شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای