شام مناسب و خواب کافی شب قبل از کنکور

در شب قبل از کنکور، باید حداقل ۸ ساعت بخوابید. اگر از روزهای قبل به خواب خودتان توجه نکرده‌اید، ممکن است شب قبل از کنکور خواب شما به هم ریخته شود و شما برای جلسه کنکور با استرس، بی‌خوابی، بی‌حالی و کمبود تمرکز مواجه شوید و نتیجه مطلوب را نبینید. تا انتهای مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

قبل از خواب، حدود سه ساعت پیش از شام، می‌توانید یک وعده سبک مانند یک لیوان شیر کم چرب یا مخلوطی از آب سیب یا آب کاهو که به آرامش کمک می‌کند، مصرف کنید. سعی کنید حداقل ساعت ۱۰ یا شحداکثر ۱۱ شب خوابیده باشید و نزدیک به ساعت ۶ صبح بیدار شوید.

البته، اگر تاکنون به خواب خودتان توجه نکرده‌اید، نگران نباشید. با انجام یک فعالیت بدنی نه چندان شدید در روز قبل از کنکور، می‌توانید در شب آرام‌تر بخوابید. همچنین، سعی کنید در ظهر و عصر روز قبل از کنکور به خواب نروید تا برای شب کنکور با مشکل بی‌خوابی مواجه نشوید.

نوشیدنی مناسب برای جلوگیری از استرس:

برای آرامش خود قبل از شب قبل از کنکور، می‌توانید یک وعده سبک مانند یک لیوان شیر کم چرب، دوغ یا مقداری ماست مصرف کنید. اگر دستگاه گوارش شما حساسیت به شیر دارد، بهتر است از مصرف شیر خودداری کنید. همچنین، نوشیدن چای سبز و گل گاوزبان نیز به آرامش شما کمک می‌کند.

اگر احساس می‌کنید که بسیاری از مطالب را فراموش کرده‌اید یا نگرانید که چرا بعضی از مطالب را اصلاً نخوانده‌اید، باید بدانید که این حس فقط به شما خصوصی نیست و بسیاری از داوطلبان کنکور از این حس دچار می‌شوند، حتی برخی از رتبه‌های برتر نیز. برای قبولی در بهترین رشته‌ها مانند پزشکی، داروسازی و غیره نیاز به پاسخ‌گویی به ۵۰ تا ۶۰ درصد سوالات است. حتی اگر وضعیت درسی شما ضعیف بوده، فقط کافی است در هر درس چند سوال را به درستی پاسخ دهید.برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی میتوانید با مشاوران اوج یادگیری در ارتباط باشید.

برنامه های تلویزیونی کنکور آسان است
ادامه

وسایل مورد نیاز جلسه آزمون را از قبل آماده کنید:

برای آماده شدن برای کنکور، بهتر است چند وسیله مانند چند مداد مشکی نرم و پاکن، مداد تراش، کارت ورود به جلسه، سنجاق، کارت ملی، ساعت مچی، دستمال کاغذی یا پارچه‌ای، یک بطری آب کوچک در بسته و مواد قندی مانند شکلات را از روز یا شب قبل کنکور آماده کنید و در یک جای خاص قرار دهید تا صبح روز کنکور با خودتان ببرید. تأکید می‌کنم که در صبح کنکور، بهتر است به یاد داشته باشید که به دنبال این وسایل نگردید و حتماً در روز قبل، آن‌ها را آماده کنید و در یک جای خاص قرار دهید تا صبح روز کنکور با خودتان ببرید.

استاد سامان مطلبی یکی از بهترین دبیر های درس ریاضی و فیزیک سطح کشور است. ایشان بلافاصله پس از پابان کنکور تمامی سوالات را تحلیل می کنند.

آبمیوه و سایر نوشیدنی‌ها:

با توجه به اینکه باید حدود ۴ ساعت سر جلسه کنکور بمانید و همچنین فصل سال هم در حال گرم شدن است، بهتر است یک بطری آب کوچک در بسته را با خودتان ببرید و در کنار صندلی قرار دهید تا در صورت تشنگی، از آن استفاده کنید. همچنین، به هیچ وجه از نوشیدنی‌های بدون درب استفاده نکنید.

مراقب شکلات باشید:

با توجه به نیاز بدن به مواد قندی برای تنظیم قند خون، بهتر است یک ماده قندی مانند شکلات را با خودتان ببرید تا در صورت نیاز، مصرف کنید. اما به دلیل برگزاری کنکور در یکی از گرم‌ترین روزهای سال، اگر شکلات شما آب شد و بازش کنید، ممکن است بر روی پاسخ‌برگ بریزد و مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، بهتر است از شکلات فریز شده استفاده کنید تا ذوب نشود.

قفل شدن حافظه در کنکور و روش های مقابله با آن
ادامه

ساعت مچی خود را چک کنید:

ممکن است اتاق یا سالنی که صندلی شما قرار گرفته، دارای ساعت دیواری نباشد. بنابراین، بهتر است یک ساعت مچی مناسب داشته باشید و از قبل باتری آن را چک کنید تا سر جلسه کنکور باتری آن تمام نشود.

همچنین، به یاد داشته باشید که برای موفقیت در کنکور، باید از تکنیک‌های ضربدر و منها و همچنین زمان‌های نقصانی استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید. اگر با این دو مورد آشنایی ندارید، بهتر است مقالات “تکنیک ضربدر و منها در کنکور” و “تنظیم وقت با زمان‌های نقصانی” را در سایت اوج یادگیری مطالعه کنید

نکاتی برای رعایت در آزمون کنکور:

لباس راحتی بپوشید:

درگیر مدل لباس، کفش و لوازم آرایشی نشوید. یک لباس خیلی راحت و نسبتاً گشاد بپوشید و حتی الامکان از لنز استفاده نکنید. خانم‌ها باید از لوازم آرایشی زیاد استفاده نکنند. همه اینها برای این هستند که بتوانید حدود ۴ ساعت روی صندلی بنشینید و بدون خستگی سوالات کنکور را جواب دهید.

زودتر از خانه به سمت حوزه آزمون حرکت کنید:

حتماً تخمین بزنید که از منزل شما تا حوزه برگزاری آزمون چقدر زمان می‌برد، مخصوصاً در شهرهای بزرگ که ترافیک زیادی دارند. بهتر است روز قبل از آزمون، مسیر از خانه تا حوزه برگزاری را برید و زمان لازم را برای رسیدن به محل آزمون در نظر بگیرید. حتماً قبل از ساعت ۷:۳۰ صبح در محل برگزاری حاضر شوید.

پاکت سوالات را آهسته باز کنید:

دفترچه سوالات کنکور درون پاکت پلاستیکی مخصوصی کنار صندلی‌تان قرار می‌گیرد که محل خاصی برای پاره کردن و بیرون آوردن دفترچه دارد. با آرامش از محل مخصوص پلاستیک، پلاستیک را آرام پاره کنید. مراقب باشید با عجله پاره کردن پلاستیک، ممکن است پاسخ‌برگ و دفترچه سوالات شما را هم همراهش پاره کند!

نظم مطالعاتی
ادامه
هر ۵ سوال یکبار گزینه‌ها را چک کنید:

گاهی اوقات شاید برای شما پیش آمده باشد که گزینه صحیح یک سوال را در پاسخ‌برگ برای سوال قبلی یا بعدی وارد کرده باشید! برای جلوگیری از این اشتباه، هر ۵ سوال یک بار گزینه‌ها را با شماره سوالات تطبیق دهید. این کار چند ثانیه بیشتر وقت نمی‌گیرد.

یاد خدا را فراموش نکنید:

هیچ چیز مثل ذکر و یاد واقعی خداوند به انسان آرامش نمی‌دهد. هر چه که به خیر و صلاح انسان باشد، اتفاق خواهد افتاد، حتی اگر ظاهراً خوشایند نباشد. با امید و انگیزه و توکل به خدا، سر جلسه کنکور حاضر شوید و تمام تمرکز و انرژی خود را فقط برای جواب دادن به سوالات بگذارید. سر جلسه کنکور به هیچ وجه به مسائل حاشیه‌ای و اینکه نتیجه چه خواهد شد فکر نکنید. با آرزوی موفقیت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای