انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی

از انتخاب رشته تضمینی برای قبولی صددرصد در دانشگاه چه می دانید؟ انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی مرحله ای حساس است. اگر داوطلبان کنکور به درستی از آن عبور نکنند، تمام زحمات آنها هدر می رود. امروزه، داوطلبان کنکور سراسری بیشتر به فکر پذیرفته شدن در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود هستند تا نگران قبول شدن در آزمون. انتخاب رشته مرحله ای است که در صورت عدم توجه کافی، تمام زحمات و درس خواندن ها بر باد خواهد رفت. این مرحله نیاز به بررسی و مطالعه فراوان دارد. متأسفانه، برخی از داوطلبان به درستی برای این آینده درسی وقت نمی گذارند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

بنابراین، در ادامه این مقاله به شما داوطلبان عزیز کمک خواهیم کرد تا انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی صددرصد در دانشگاه آشنا شوید و بتوانید بهترین انتخاب و نتیجه را داشته باشید.

موسسه انتخاب رشته کنکور

موسسه انتخاب رشته کنکور چقدر در قبولی شما اهمیت دارد؟ بهترین موسسه انتخاب رشته کنکور کدام است؟ چرا باید در انتخاب موسسه انتخاب رشته کنکور دقت کرد؟ این موسسه چه وظایفی دارد؟ همه این سؤالات در زمان انتخاب رشته کنکور مطرح می شود. می توان گفت یک موسسه انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی نقش مهمی در قبولی تضمینی دانشگاه دلخواه و تضمین آینده تحصیلی شما دارد.

هزینه های انتخاب رشته کنکور

هزینه های انتخاب رشته کنکور در بسیاری از موسسات نجومی است. با این حال، کیفیت خدمات این موسسات گاهی پایین است. در واقع، بالا بودن هزینه های انتخاب رشته کنکور ارتباطی با کیفیت انتخاب رشته ندارد. بنابراین، برای کاهش هزینه های خود می توانید:

  1. موسسات معتبر را انتخاب کنید.
  2. به تبلیغات پر زرق و برق مشاوره ای کنکور در زمان انتخاب رشته توجه نکنید.
  3. نسبت به مراحل و روند انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی آگاهی داشته باشید تا مورد سوءاستفاده مالی قرار نگیرید.
پیراپزشکی چیست؟
ادامه
انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی

نحوه چینش انتخاب رشته کنکور سراسری

گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی، از بین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، انجام می شود. از این رو، تمامی افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و بدون پرداخت هیچ هزینه ای، نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کنند.

نحوه انتخاب رشته کنکور به این صورت است که هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل از بین رشته محل های مربوط به گروه آزمایشی خود می باشد. البته داوطلبان گروه تجربی باید دقت کنند که انتخاب رشته برای چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. لذا متقاضیان دانشگاه آزاد باید کد رشته محل های رشته های مذکور را در فرم انتخاب رشته کنکور وارد کنند. اما سایر کد رشته محل ها را زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت انتخاب رشته تضمینی کنکور تجربی این دانشگاه وارد کنند.

حق انتخاب ۱۵۰ رشته محل در انتخاب رشته ی سراسری، قدرت مانور زیادی به هر داوطلب می دهد. بدین ترتیب، می تواند با دست باز رشته محل های مورد علاقه ی خود را انتخاب کند. بنابراین، ترتیب انتخاب رشته باید صرفاً بر اساس اولویت های شخصی باشد. به عبارت دیگر، انتخاب باید صرفاً بر پایه ی اولویت های فردی باشد. سازمان سنجش به فرم انتخاب رشته داوطلب می رسد و تا زمانی که نفری در انتخابی قبول نشده باشد، به سراغ برگه ی نفر بعدی نمی رود. اما هنگامی که داوطلبی در انتخابی قبول شود، اعلام قبولی صادر می کند و انتخاب های بعدی بررسی نمی شود.

جمع بندی کنکور با انتشارات گیلنا
ادامه

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته ی کنکور برای قبولی تضمینی

سهمیه های کنکور سراسری شامل سهمیه ی مناطق، سهمیه ی رزمندگان، سهمیه ی جانبازان و ایثارگران، خانواده ی شهدا و غیره می باشد. از میان این سهمیه ها، سهمیه ی مناطق برای هر داوطلبی در نظر گرفته می شود. یعنی همه ی داوطلبان دارای سهمیه ی مناطق هستند. همچنین، برای داوطلبانی که دارای سهمیه ی غیر از سهمیه ی مناطق هستند، یک سهمیه ی مجزا در نظر گرفته می شود. بنابراین، هر داوطلبی می تواند یک سهمیه ی منطقه و یک سهمیه ی غیر از سهمیه ی مناطق داشته باشد.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با موسسه انتشارات گیلنا

موسسه کنکور آسان است با سال ها سابقه و تخصص در زمینه قبولی کنکور علوم تجربی، برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به انجام رسانده است. این برنامه شامل موارد زیر است:

برنامه ریزی از پایه دهم تا کنکور همراه با بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور

برنامه ریزی از پایه یازدهم تا کنکور همراه با منابع به منظور قبولی تضمینی در کنکور تجربی

برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری هدیه ای است از طرف موسسه فاروس طاها به دوستان پرتلاش که هدف خود را مهم و ارزشمند می دانند. این طرح تضمینی با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پرطرفدار تجربی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی طراحی شده است.

با انتخاب برنامه ریزی فاروس، از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز خواهید بود. همچنین می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها، سطح خود را در پایان هر گام ارزیابی کنید و رتبه خود را مشاهده نمایید. این آزمون های آزمایشی آنلاین دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر آزمون ها هستند.

بهترین استاد شیمی کنکور
ادامه

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، لطفاً مشخصات خود شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی را به شماره ۰۹۱۲۱۹۶۸۵۳۶ از طریق واتساپ ارسال کنید.

سوالات متداول

✔️ مهم ترین فاکتور در انتخاب رشته چیست؟

همان طور که در این مقاله اشاره شد، مهم ترین فاکتور در انتخاب رشته، علاقه داوطلب است.

✔️ نحوه چینش فرم انتخاب رشته باید به چه صورتی انجام گیرد؟

انتخاب ها باید در سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با مشاوران ما مشورت کنید.

✔️ اهمیت توجه به بومی گزینی در انتخاب رشته چیست؟

با توجه به اینکه بومی گزینی احتمال قبولی داوطلب را در رشته محل های شهر، استان یا ناحیه خود بیشتر می کند، توصیه می شود قبل از انتخاب رشته، به خوبی این روش گزینش تحلیل شود.

✔️ نقش تحلیل کارنامه کنکور در انتخاب رشته چیست؟

تحلیل کارنامه کنکور قبل از انتخاب رشته باعث می شود تا داوطلب انتخاب رشته خود را به صورت دقیق و با توجه به رتبه های زیرگروه رشته مورد علاقه خود انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای