تاثیر درس روانشناسی در کنکور

درس روانشناسی یکی از دروس تخصصی کنکور انسانی است و تأثیر قابل توجهی در قبولی در این آزمون دارد. این درس علاوه بر تأثیر مستقیم در سوابق تحصیلی داوطلبان، به عنوان ضریب موثری در کنکور سراسری نیز محاسبه می شود. تأثیر درس روانشناسی در کنکور ۱۴۰۳ به دو شکل اعمال می شود: تأثیر آن در نمره اختصاصی آزمون و تأثیر آن به عنوان ضریب موثر در سوابق تحصیلی.تا انتهای مقاله کنکور آسان است همراه باشید.

با تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان با این سوال مواجه می شوند که تأثیر درس روانشناسی در کنکور و سوابق تحصیلی آنها به چه صورت محاسبه می شود. اگر داوطلبان از تأثیر درس روانشناسی آگاهی نداشته باشند، نه تنها برنامه ریزی صحیحی نخواهند داشت، بلکه در جمع بندی این درس نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

با توجه به اهمیت درس روانشناسی در کنکور سراسری انسانی و ارتقای ضریب موفقیت این درس در کنکور سراسری، در ادامه مقاله به تأثیر درس روانشناسی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری ۱۴۰۳ همراه با ضریب موثر این درس در نمره کنکور سراسری پرداخته خواهد شد.

تأثیر درس روانشناسی در کنکور ۱۴۰۳

با اعمال تغییراتی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، اثر معدل تحصیلی در کنکور به علاوه ضریب های دیگر، یکی از مسائلی بود که نگرانی زیادی را برای داوطلبان به همراه داشت. سوابق تحصیلی داوطلبان به طور قطعی و با درصد ۵۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۳ تأثیر دارد. حال، اگر فرض کنیم تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری را به صورت ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم.

دروس تخصصی رشته ریاضی ۱۴۰۳
ادامه

با توجه به این تأثیر ۱۰۰ درصد، دروس عمومی و اختصاصی کنکور با درصدهای مختلفی در سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر خواهند داشت. درس روانشناسی، به عنوان یکی از دروس اختصاصی کنکور انسانی، تأثیر قابل توجهی در قبولی داوطلبان این گروه آزمایشی دارد. در ادامه، تأثیر درس روانشناسی در سوابق تحصیلی داوطلبان دیپلم نظام جدید بررسی می شود.

با توجه به تحقیقات انجام شده، درس روانشناسی در کنکور انسانی فاقد تأثیر سوابق تحصیلی است.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با تأثیر قطعی ۵۰ درصد است و همچنین، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی (واحدی/ترمی) نیز با درصد ۵۰ تأثیر دارد.

تاثیر درس روانشناسی در کنکور

تأثیر درس روانشناسی در کنکور ۱۴۰۳

در نظر داشتن داوطلبان باید که ضرایبی که در بالا اشاره شده است، تأثیری در تراز سوابق تحصیلی کنکور دارند. همچنین، با توجه به اینکه درس روانشناسی در آزمون اختصاصی نیز دارای ضریب مجزا است، در ادامه مقاله به طور کامل به ضریب درس روانشناسی در کنکور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

درس         ضریب

روانشناسی      ۲

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری رشته انسانی را دارند و می خواهند نمره بالایی در درس روانشناسی بدست آورند، باید در ابتدا درسنامه و کتاب درسی را به طور کامل مطالعه و آن را به خوبی فراگیرند. بنابراین، دانش آموزان باید در ابتدا تمام مطالب کتاب روانشناسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را یاد بگیرند و سپس به منابع دیگر مراجعه کنند.

تأثیر نمره درس روانشناسی در کنکور ۱۴۰۳

بعد از عید چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟
ادامه

هر سال، طراحان سوالات کنکور سراسری به برخی از مباحث روانشناسی توجه بیشتری می کنند و از این بخش ها بیشترین تعداد سوالات را طرح می کنند. داوطلبان با آگاهی از این مباحث یا به عبارت دیگر، آشنایی با بودجه بندی این درس، می توانند برای بهترین برنامه ریزی در آزمون عمل کنند و برای مرور کنکور سراسری، زمان کمتری را صرف سایر مباحث نمایند.

در پایان، می توان به این نتیجه رسید که برنامه ریزی درسی برای کنکور یکی از ابزارهای ضروری برای دستیابی به موفقیت محسوب می شود. تلاش افراد برای موفقیت در کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل بررسی است. اکثر داوطلبان کنکور در برنامه ریزی خود به کمیت تمرکز می کنند، اما برای برنامه ریزی درس روانشناسی باید به کیفیت نیز توجه کنند.

از سوی دیگر، داوطلبانی که نمره قابل قبولی در درس روانشناسی ندارند، می توانند با شرکت در امتحانات خرداد و آزمون ترمیم معدل، نمرات خود را بهبود بخشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای