انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان باید با دقت و مشورت با مشاوران متخصص، اقدام به انتخاب رشته های مورد علاقه خود نمایند. این امر نقش اساسی در آینده تحصیلی و شغلی آنها خواهد داشت. اما متأسفانه برخی از داوطلبان به دلایل مختلف، دچار اشتباه در انتخاب رشته می شوند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

در گذشته، داوطلبان می توانستند در صورت اشتباه در انتخاب رشته، درخواست بررسی و تغییر اولویت های خود را ارائه دهند. اما طی سال های اخیر، سازمان سنجش این امکان را حذف کرده است. به این ترتیب، داوطلبانی که دچار اشتباه در انتخاب رشته شده اند، دیگر نمی توانند از طریق سازمان سنجش، درخواست تغییر اولویت ها را ارائه دهند.

در این شرایط، داوطلبان تنها می توانند از طریق آیین نامه های درون دانشگاهی، اقدام به درخواست تغییر رشته و انتقالی نمایند. این امر البته با محدودیت هایی همراه است و ممکن است برای برخی داوطلبان امکان پذیر نباشد.

در مجموع، تحلیل دقیق کارنامه اولیه کنکور سراسری و انتخاب رشته با مشورت کارشناسان، نقش تعیین کننده ای در آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان دارد. لذا توصیه می شود داوطلبان با نهایت دقت و مشورت، اقدام به انتخاب رشته های مورد علاقه خود نمایند تا از اشتباهات احتمالی در این زمینه پیشگیری کنند.

درخواست های اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش در سال های گذشته، امکان درخواست های تجدیدنظر در انتخاب رشته را برای داوطلبان فراهم می کرد. این قابلیت به آن ها اجازه می داد که دوره قبولی را تغییر دهند، در آزمون سال بعد شرکت کنند و اولویت های بعدی خود را بررسی نمایند. اما امسال، این امکان حذف شده است.

سهمیه های کنکور 1403 رشته تجربی
ادامه

در سال گذشته، کارنامه سبز کنکور سراسری در تاریخ ۲۳ مهرماه در سایت سازمان سنجش منتشر شد. اما دیگر داوطلبان نمی توانستند با بررسی کارنامه سبز یا محرمانه خود، درخواست اشتباه در انتخاب رشته را ثبت کنند. این امکان توسط سازمان سنجش برداشته شده است.

انواع درخواست های تجدیدنظر انتخاب رشته:

  1. درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی: فردی ممکن است در کد رشته ای ثبت نام کرده باشد، اما ظرفیت آن دانشگاه به حد نصاب نرسیده باشد. در این موارد، می تواند درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی را به سازمان سنجش ارائه دهد. سازمان سنجش در این صورت به بررسی اولویت های دیگر فرد خواهد پرداخت.
  1. درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد: در کنکور ۱۴۰۳، لغو محرومیت دوره های روزانه برای همه قبولی های سال ۱۴۰۲ برداشته شد. همچنین به همه دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های روزانه و غیرروزانه (بدون منع نظام وظیفه) اجازه داده شد که بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، در کنکور شرکت کرده و در صورت قبولی، از دانشگاه قبلی انصراف دهند. بنابراین، دیگر نیازی به ثبت درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد نیست.
انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پاسخ به درخواست تغییر کد رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ که پس از اعلام نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه یا غیرروزانه شده اند، در صورت اشتباه در ورود کد رشته محل یا قصد تجدیدنظر در انتخاب های خود، می توانند از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی آن، درخواست جابه جایی اولویت های انتخابی را ارائه دهند.

لیست قیمت محصولات انتشارات گیلنا
ادامه

لازم به ذکر است که این درخواست ممکن است توسط کارشناسان سازمان سنجش پاسخ داده نشود. بنابراین، داوطلبان باید در انتخاب اولویت های خود، نهایت دقت را به کار گیرند. برای این منظور، می توانند از فرم انتخاب رشته کنکور سراسری۱۴۰۳ استفاده کرده و اولویت های خود را در این فرم ثبت کنند.

همچنین، داوطلبان پس از پایان انتخاب رشته و دریافت پرینت انتخاب رشته خود، در صورت تمایل، می توانند تا پایان زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳، با مراجعه مجدد به سایت سازمان سنجش، نسبت به ویرایش انتخاب های خود اقدام کنند.

عوامل بارز در فرآیند جمع بندی آزمون کنکور سراسری

برای افزایش سرعت و کارایی در جمع بندی آزمون کنکور سراسری، می توان به موارد زیر در برنامه فردی توجه کرد:

  1. بررسی مباحث مهم و پرسش های متداول:

برای آشنایی با مباحث مهم، توصیه می شود به بررسی سوالات بودجه بندی آزمون کنکور سراسری سال های گذشته بپردازید. تلاش کنید تا مباحثی که کمترین تعداد سوال درباره آن ها طراحی شده است را به حذف نرسانید؛ بلکه در اولویت های بعدی خود قرار دهید. زیرا در آزمون کنکور سراسری سال های اخیر، سوالات ترکیبی نیز برای دروس اصلی طراحی شده اند.

  1. مرور خلاصه نویسی ها:

مطالعه و مرور خلاصه نویسی ها به شما کمک بسیاری در افزایش سرعت و مرور مطالب بیشتر و همچنین کاهش استرس می کند. این خلاصه نویسی ها نتیجه یادگیری مطالب درسی شما هستند و به صورت خلاصه توسط خود شما نوشته می شوند.

  1. شرکت در آزمون های جامع:

در دوران جمع بندی، مراکز و موسسات مختلفی وجود دارند که آزمون های آزمایشی جامع مانند آزمون های شبیه ساز کنکور برگزار می کنند. شما می توانید با مشاوره و در نظر گرفتن بالاترین تعداد شرکت کنندگان در بین این مراکز، یکی از آن ها را انتخاب و در این آزمون ها شرکت کنید.

نمره خام کنکور سراسری
ادامه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای