مصاحبه دانشگاه امام علی (ع)

داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کرده‌اند و حد نصاب نمره لازم برای ورود به مصاحبه دانشگاه امام علی (ع) در سال ۱۴۰۳ را کسب کرده‌اند، می‌بایست در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی شرکت کنند تا پس از قبولی در سوالات کتبی و مصاحبه شفاهی نهایی در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.جهت داشتن هرگونه سوال با انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

یکی از دانشگاه‌های سراسری با شرایط خاص، دانشگاه امام علی (ع) است که داوطلبان متقاضی رشته‌های این دانشگاه باید بعد از قبولی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ و داشتن شرایط ثبت نام، در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی شرکت کنند. مصاحبه از دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی تشکیل شده است و متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توانند ابتدا در مرحله آزمون کتبی شرکت کنند و پس از کسب نمره قبولی، وارد مرحله مصاحبه شفاهی شوند.

از سوی دیگر، بر اساس شرایط خاص دانشگاه امام علی (ع)، کسب رتبه بالا برای ورود به این دانشگاه تأثیر زیادی ندارد و داوطلب برای تحصیل در رشته‌های این دانشگاه موظف است مراحل کتبی و شفاهی را با موفقیت پشت‌سر بگذراند. در ادامه، با توجه به اهمیت قبولی در مصاحبه دانشگاه امام علی (ع)، قصد داریم در خصوص زمان، شرایط، سوالات و تجربه مصاحبه دانشگاه امام علی ۱۴۰۳، توضیحاتی را ارائه دهیم.

زمان مصاحبه دانشگاه امام علی (ع) در سال ۱۴۰۳

با توجه به شرایط خاص پذیرش در دانشگاه ، سازمان سنجش بعد از اتمام مرحله انتخاب رشته در کنکور سراسری و قبل از اعلام نتایج نهایی، اسامی معرفی شدگان برای مصاحبه در دانشگاه امام علی (ع) را در سایت خود اعلام می‌کند. متقاضیان بر اساس رتبه و تراز کسب شده در کنکور سراسری، برای بررسی صلاحیت‌های عمومی و علمی، به تعدادی چند برابر ظرفیت دانشگاه به مصاحبه دعوت می‌شوند. در صورت قبولی، نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شده و وضعیت قبولی آنها در دانشگاه امام علی (ع) اعلام می‌شود.

شروع مطالعه برای کنکور 1403 با انتشارات گیلنا
ادامه

در سال گذشته، اسامی معرفی شدگان برای مصاحبه در دانشگاه امام علی (ع) در ماه شهریور اعلام شد. داوطلبان می‌توانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و وارد کردن یکی از اطلاعات مورد نیاز مانند شماره پرونده یا شماره داوطلبی، از نتیجه خود مطلع شوند. در صورت اعلام زمان مصاحبه در دانشگاه، اطلاع رسانی مربوطه در این مقاله در سال جاری صورت خواهد گرفت.

شرایط لازم برای دعوت به مصاحبه در دانشگاهدر سال ۱۴۰۳ عبارتند از:

  1. ثبت نام در آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳.
  2. انتخاب دانشگاه امام علی (ع) در فرم انتخاب رشته کنکور.
  3. کسب حد نصاب لازم برای دعوت به مصاحبه.
  4. اعتقاد به دین اسلام و عمل به احکام آن.
  5. اعتقاد و عمل به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی.
  6. عدم وابستگی به تشکیلات، احزاب و سازمان‌های غیرقانونی.
  7. عدم داشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
  8. پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه.
  9. رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شئونات اسلامی برای خانم‌ها و آقایان.
مصاحبه دانشگاه امام علی (ع)

سوالات متداول

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳، حدود سه برابر ظرفیت دانشگاه امام علی (ع) از بین متقاضیان دعوت به مصاحبه می‌شوند. در جلسه مصاحبه، داوطلبان مورد نظر سوالات متنوعی مطرح می‌شوند تا از جنبه‌های مختلف شخصیت و شایستگی آنان در حوزه تحصیلی و اعتقادی اطلاعات کاملی به دست آورده شود. این مصاحبه به منظور شناخت بهتر از متقاضیانی است که می‌خواهند در دانشگاه امام علی (ع) تحصیل کنند.

به منظور آمادگی بیشتر برای جلسه مصاحبه دانشگاه امام علی (ع) در سال ۱۴۰۳، داوطلبان باید با مطالعه سوالات متداول مصاحبه این دانشگاه آشنا شوند تا بتوانند در مرحله مصاحبه دانشگاه امام علی (ع) با موفقیت عمل کنند. آشنایی با این سوالات به طور مستقیم به موفقیت داوطلب در مصاحبه کمک می‌کند. در ادامه، برخی از سوالات متداول در مصاحبه کتبی و شفاهی دانشگاه امام علی (ع) را برای آگاهی داوطلبان توضیح خواهیم داد.

کارنامه قبولی علوم تغذیه
ادامه

در زمان مصاحبه دانشگاه امام علی (ع) در سال ۱۴۰۳، سوالات متداول عبارتند از:

۱. آیا شما موافقید که همه افراد در برخی مواقع ناچار به دروغ گفتن می‌شوند؟

۲. آیا شما موافقید که تسبیحات اربعه همان تسبیحات حضرت زهرا (س) است؟

۳. آیا شما موافقید که پس از وقوع زلزله و حوادث طبیعی، نماز آیات واجبه است؟

۴. آیا شما پیرو ولایت و رهبری هستید؟

۵. آیا شما چادر می‌پوشید؟

۶. آیا شما یک انسان درونگرا هستید؟

۷. آیا شما موافقید که چت کردن با جنس مخالف برای تبادل نظر بی‌مشکل است؟

۸. آیا شما موافقید که زنان باید به اندازه مردان ازادی داشته باشند؟

۹. آیا شما موافقید که عدم رعایت حجاب کامل نشان از بی‌اعتقادی به اصول دینی نیست؟

۱۰. آیا شما موافقید که آرایش برای خانم‌ها در این زمان مناسب است یا نه؟

۱۱. آیا شما موافقید که پذیرش دانشجو باید تنها بر اساس رتبه علمی باشد؟

سوالات متداول در مصاحبه شفاهی دانشگاه امام علی (ع) عبارتند از:

۱. آیا می‌توانید بگویید که آخرین نماز جمعه‌ای که شرکت کرده‌اید، چه زمانی بوده است؟ همچنین طریقه خواندن نماز جمعه را توضیح دهید.

۲. آیا می‌توانید بگویید که آخرین راهپیمایی که در آن شرکت کرده‌اید، چه زمانی بوده است؟

۳. آیا تاکنون نماز جماعت خوانده‌اید؟ در صورتی که در حالتی که در حال ادای نماز جماعت هستید، به نماز عصر برسید، چه کار خواهید کرد؟

۴. اگر در نماز جماعت ظهر و عصر که به صورت متوالی برگزار می‌شود، به نماز عصر برسید، چه نیتی برای نماز می‌کنید؟ آیا نیت نماز ظهر یا عصر را خواهید داشت؟

مشاوران کنکور آسان است
ادامه

۵. آیا در خانواده‌تان فردی سیگاری یا سیاسی وجود دارد؟

عوامل بارز در فرآیند جمع بندی آزمون کنکور سراسری

برای افزایش سرعت و کارایی در جمع بندی آزمون کنکور سراسری، می توان به موارد زیر در برنامه فردی توجه کرد:

  1. بررسی مباحث مهم و پرسش های متداول:

برای آشنایی با مباحث مهم، توصیه می شود به بررسی سوالات بودجه بندی آزمون کنکور سراسری سال های گذشته بپردازید. تلاش کنید تا مباحثی که کمترین تعداد سوال درباره آن ها طراحی شده است را به حذف نرسانید؛ بلکه در اولویت های بعدی خود قرار دهید. زیرا در آزمون کنکور سراسری سال های اخیر، سوالات ترکیبی نیز برای دروس اصلی طراحی شده اند.

  1. مرور خلاصه نویسی ها:

مطالعه و مرور خلاصه نویسی ها به شما کمک بسیاری در افزایش سرعت و مرور مطالب بیشتر و همچنین کاهش استرس می کند. این خلاصه نویسی ها نتیجه یادگیری مطالب درسی شما هستند و به صورت خلاصه توسط خود شما نوشته می شوند.

  1. شرکت در آزمون های جامع:

در دوران جمع بندی، مراکز و موسسات مختلفی وجود دارند که آزمون های آزمایشی جامع مانند آزمون های شبیه ساز کنکور برگزار می کنند. شما می توانید با مشاوره و در نظر گرفتن بالاترین تعداد شرکت کنندگان در بین این مراکز، یکی از آن ها را انتخاب و در این آزمون ها شرکت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای