منابع کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳

برای برنامه ریزی مناسب و کسب موفقیت در آزمون کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳، تمامی داوطلبان باید به علاوه تهیه منابع درسی نظام جدید که شامل دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می شود، به تهیه بهترین کتاب های تستی سال ۱۴۰۳ نیز بپردازند. این کتاب ها توسط سازمان سنجش معرفی شده اند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

کنکور ریاضی یکی از گروه های آزمایشی آزمون کنکور سراسری است. هر ساله، بسیاری از افراد علاقمند برای ورود به رشته های مورد علاقه خود در این آزمون شرکت می کنند و با سایر داوطلبان به رقابت می پردازند. علیرغم اینکه در برخی رشته ها دانشگاه ها پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را مدنظر قرار می دهند، هنوز هم قبولی و پذیرش در رشته ها و دانشگاه های محبوب از طریق شرکت در آزمون کنکور سراسری انجام می شود.

افرادی که به رشته ها و دانشگاه های برجسته کشور علاقمند هستند، می توانند برای افزایش آمادگی و تسلط بیشتر بر مباحث و مهارت در آزمون تستی، از کتاب های کمک آموزشی و منابع برتر در حوزه ریاضی استفاده کنند. با توجه به اهمیت مطالعه منابع کمک آموزشی در کنار کتاب های درسی، در این مقاله بهترین منابع کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳ براساس بررسی منابع موجود در بازار و نظرسنجی از داوطلبان برتر کنکور، جمع آوری شده و برای داوطلبان آزمون کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳ در دسترس قرار داده شده است.

منابع کنکورریاضی سال ۱۴۰۳، که توسط سازمان سنجش معرفی شده است، شامل سرفصل های دروس کنکور (کتب درسی مشخص شده توسط آموزش و پرورش) می باشد. در سال های گذشته، سازمان سنجش هر سال منابع دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری را در اطلاعیه ای به تمامی داوطلبان و طراحان سوال ابلاغ می کرد.

تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳
ادامه

در کنکور سراسری سال گذشته، دروس عمومی حذف شده و تنها سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیرگذار بوده اند. بنابراین، دروسی مانند زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، دین و زندگی، و زبان عربی در فرآیند پذیرش نوبت اول و دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ حذف شده اند. در ادامه، برای اطلاع بیشتر داوطلبان، منابع کنکورریاضی سال ۱۴۰۳ ارائه می شوند.

دروس تخصصی گروه  ریاضی در سال ۱۴۰۳

 ریاضیات:

نام کتاب: ریاضی (۱)

کد کتاب: ۱۱۰۲۱۱

پایه تدریس: دهم

سال چاپ: ۱۳۹۹

 هندسه (۱):

نام کتاب: هندسه (۱)

کد کتاب: ۱۱۰۲۱۳

پایه تدریس: دهم

سال چاپ: ۱۳۹۹

 هندسه (۲):

نام کتاب: هندسه (۲)

کد کتاب: ۱۱۱۲۱۳

پایه تدریس: یازدهم

سال چاپ: ۱۴۰۰

 آمار و احتمال:

نام کتاب: آمار و احتمال

کد کتاب: ۱۱۱۲۱۵

پایه تدریس: یازدهم

سال چاپ: ۱۴۰۰

 حسابان (۱):

نام کتاب: حسابان (۱)

کد کتاب: ۱۱۱۲۱۴

پایه تدریس: یازدهم

سال چاپ: ۱۴۰۰

 حسابان (۲):

نام کتاب: حسابان (۲)

کد کتاب: ۱۱۲۲۱۴

پایه تدریس: دوازدهم

سال چاپ: ۱۴۰۱

 هندسه (۳):

نام کتاب: هندسه منابع کنکور ریاضی در سال ۱۴۰۳، که توسط سازمان سنجش معرفی شده است، به داوطلبان شرکت کننده در آزمون کنکور سراسری و همچنین طراحان سوال ابلاغ شدند. در سال های گذشته، سازمان سنجش هر سال در اطلاعیه ای منابع دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری را، شامل سرفصل های دروس کنکور که کتب درسی مشخص شده از سوی وزارت آموزش و پرورش هستند، به تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون کنکور ریاضی ابلاغ می کرد.

در آزمون کنکور سراسری سال گذشته، تمامی دروس عمومی حذف شدند و تنها سوابق تحصیلی داوطلبان در نظر گرفته می شدند. به عبارت دیگر، دروسی مانند زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، دین و زندگی و زبان عربی در فرآیند پذیرش نوبت اول و دوم آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ حذف شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع آزمون کنکور سراسری ریاضی در سال گذشته، در ادامه آورده شده است.

تاثیر درس ریاضی در کنکور
ادامه
منابع کنکور ریاضی سال ۱۴۰۳

منابع دروس عمومی مورد معرفی

در جدول بالا مشاهده می کنید که سازمان سنجش فقط کتاب های درسی هر درس را با کد و سال چاپ آنها معرفی کرده است. در این بخش، کارشناسان کنکور سراسری گیلنا به بهترین منابع دروس عمومی کنکور ریاضی ۱۴۰۳ اشاره کرده اند.

لازم به ذکر است که ضرایب دروس عمومی کنکور ریاضی در تمامی زیرگروه ها با یکدیگر برابر هستند و به شرح زیر است: زبان و ادبیات فارسی ۴، زبان عربی ۲، دین و زندگی ۳، زبان انگلیسی ۲.

منابع کمک آموزشی و تستی دروس عمومی کنکور ریاضی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

 درس زبان و ادبیات فارسی:

کتاب ۲ جلدی جامع انتشارات خیلی سبز (سری تست)، شامل “جلد اول: بانک تست” و “جلد دوم: درسنامه و پاسخنامه تشریحی”، نوشته ابوالفضل غلامی، امیر افضلی، جلال الدین دهقانی و افشین محی الدین.

 درس زبان عربی:

کتاب عربی جامع انتشارات نشر الگو (سری تست)، نوشته ایاد فیلی و مهرناز رمضان زاده.

برای کسب نمره خوب در درس عربی کنکور، لازم است از روش ها و تکنیک های خاصی برای پاسخگویی به سوالات درک مطلب استفاده شود. این تکنیک ها در مقاله زیر به طور کامل آموزش داده شده است.

 درس معارف اسلامی:

کتاب ۲ جلدی جامع انتشارات خیلی سبز (سری تست)، شامل “جلد اول: درسنامه” و “جلد دوم: بانک تست و پاسخنامه”، نوشته زهرا سمیعی عارف و حامد دورانی.

 درس زبان انگلیسی:

کتاب جامع انتشارات مبتکران (سری جامع)، نوشته شهاب اناری و روزبه شهلایی.

منابع کنکور ریاضی که توسط سامانه مشاوره تحصیلی گیلنا معرفی شده اند

  1. برای دروس اختصاصی و عمومی حسابان و ریاضی:
جمعبندی دروس رشته تجربی در تابستان
ادامه

کتاب جامع خیلی سبز (سری جامع تست) نوشته ی میثم حمزه لویی، علی شهرابی، مهرداد کیوان.

انتشارات الگو (سری تست) نوشته ی ارشک حمیدی، نوید صفایی، کاظم اجلالی.

  1. برای درس فیزیک که دروس اختصاصی مشترک میان رشته های تجربی و ریاضی است:

انتشارات خیلی سبز (سری جامع پایه و دوازدهم) نوشته ی ایمان سلیمان زاده، نوید شاهی و گروه مولفان.

انتشارات گاج (میکروطبقه بندی) نوشته ی محمد اهنگر، بهروز نادری نژاد و سعید احمدی.

  1. برای درس هندسه:

انتشارات مهر و ماه (سری جامع) نوشته ی جواد ترکمن و روح الله مصطفی زاده.

انتشارات خیلی سبز (سری جامع) نوشته ی حسین هاشمی طاهری و گروه مولفان برای جلد پایه و مهریار راشدی برای جلد دوازدهم.

  1. برای دروس گسسته و آمار و احتمال:

انتشارات نشرالگو (سری تست) نوشته ی علیرضا علی پور.

انتشارات خیلی سبز (سری جامع تست) نوشته ی عطا صادقی و مصطفی دیداری.

  1. برای درس شیمی:

انتشارات نشر الگو (سری جامع تست) نوشته ی مسعود جعفری، مرتضی خوش کیش، روح الله علیزاده و حامد قربانی برای پایه دهم و یازدهم و دو جلد پایه دوازدهم.

انتشارات گیلنا :استاد عاف ربیعیان آموزش صفر تا صد سطح کتاب و آموزش تکنیک های تستی

انتشارات گاج (میکروطبقه بندی) نوشته ی مهندس پویا الفتی و امیرحسین کریمی برای پایه دهم و یازدهم و جلد اول دوازدهم و محمدحسین زینالی و اکبر فروزانفر برای جلد دوم پایه دوازدهم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای