آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از چه تاریخی است؟ آیا می دانید تا کی وقت دارید برای کنکور ثبت نام کنید؟ همان طور که می دانید از امسال، کنکور در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول آن در دی ماه برگزار شد. اگر قصد دارید در نوبت بعدی کنکور که در تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود شرکت کنید، باید زودتر ثبت نام کنید. درمورد تاریخ و نحوه ثبت نام در کنکور ۱۴۰۲ موارد ضروری را در این مقاله از سایت گیلنا بخوانید.

آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از کی است؟

تاریخ ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری، از سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ شروع شده است و تا روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

بعضی از داوطلبان ثبت نام خود را موکول به آخرین لحظات می کنند. این کار هم استرس شما را بیشتر می کند و هم ممکن است در ساعات آخر، مشکلی برای سرعت اینترنت یا سایت پیش بیاید و نتوانید با خیال راحت ثبت نام کنید.

البته معمولا سازمان سنجش زمان ثبت نام را تمدید می کند، اما شما همان روزهای اول با آرامش کامل ثبت نام کنید.

اگر قصد دارید در رشته های باآزمون دوره روزانه، شبانه یا نوبت دوم، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد شرکت کنید، با آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود و مطالعه کنید. بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز، ثبت نامتان را انجام دهید. آدرس سایت سنجش، www.sanjesh.org است.

وسواس مطالعاتی
ادامه

همچنین برای برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ میتوانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۵۲۶۰۰ تماس حاصل فرمایید.

کنکور ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته چقدر متفاوت است؟

در کنکور ۱۴۰۲، سوابق تحصیلی که براساس نمره های پایه دوازدهم داوطلبان محاسبه می شود، ۴۰ درصد تاثیر قطعی روی نتایج آزمون دارد. همچنین سوالات آزمون فقط از دروس تخصصی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در هر گروه آزمایشی طرح می شود. دروس عمومی فقط در نمرات سوابق تحصیلی و طبق امتحان نهایی تاثیر دارند.

آزمون نوبت دوم مستقل از آزمون نوبت اول است و در هرکدام که نتیجه بهتری کسب کنید، همان آزمون ملاک انتخاب رشته شما قرار می گیرد. پس اگر از کنکور دی ماه راضی نبودید و یا نتوانستید در آن شرکت کنید، در تیر ماه فرصت جبران دارید. نتایج این آزمون تا دو سال معتبر است.

جهت اطلاع از نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ میتوانید به این مقاله مراجعه نمایید.

آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور چه نکاتی وجود دارد؟

با آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ دفترچه راهنمای ثبت نام هم در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. قبل از اینکه شروع به ثبت نام کنید، مطالب این دفترچه را کاملا بخوانید؛ چون جواب تمام سوالات احتمالی شما درباره ثبت نام، در آن نوشته شده است.

شرایط عمومی و اختصاصی برای شرکت در کنکور وجود دارد مثل: داشتن دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید، دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی و یا فارغ التحصیلی تا آخر شهریور ۱۴۰۲. این بخش را به دقت بخوانید.

داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود را با کدهایی که در دفترچه نوشته شده، مشخص کنند.

بهترین دانشگاه های ایران
ادامه

مدارک شناسایی خود را باید از قبل آماده کنید تا هنگام ثبت نام، مجبور نشوید ساعتها به دنبال آنها بگردید. برای ثبت مدارک، نیاز به عکس ۴*۳ اسکن شده دارید که باید مطابق با شرایط دفترچه باشد. همچنین شناسنامه، کارت ملی، کارنامه، آدرس و شماره تلفن و کدپستی منزل، کد سوابق تحصیلی، کد دانش آموزی و سایر موارد مورد نیاز را هم باید از قبل یادداشت و آماده کنید.

همچنین درمورد سهمیه ها و اتباع خارجی هم توضیحات کامل در دفترچه آمده است. همه موارد را باید با دقت پر کنید تا موقع دریافت کارت آزمون یا حتی پس از قبولی دچار مشکل نشوید. درست است که تا پایان مهلت ثبت نام، برای ویرایش مشخصات خود وقت دارید؛ اما سعی کنید از همان اول، همه موارد را با دقت و درست بنویسید.

شما می توانید در یکی از گروههای آزمایشی دلخواه خود شرکت کنید؛ البته با پرداخت هزینه جداگانه، می توانید علاوه بر رشته اصلی خود، در گروه آزمایشی زبانهای خارجی یا هنر هم شرکت کنید.

چطور باید برای کنکور ثبت نام کنید؟

بعد از آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ و آماده کردن تمام مدارک مورد نیاز، وارد سایت سازمان سنجش شوید و به صورت اینترنتی ثبت نام کنید. در صفحه اول سایت سنجش، گزینه سراسری را انتخاب کنید. بعد از تمام شدن مراحل ثبت نام، یک کد به شماره تلفن همراهی که وارد کردید، ارسال می شود که باید تا زمان اعلام نتایج نهایی که اواخر شهریور ۱۴۰۲ است، آن را نگه دارید.

جمع بندی درمورد ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

پس از آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ در اولین فرصت، مدارکتان را آماده و در سایت ثبت نام کنید و این کار را برای ساعتهای آخر نگذارید.

گام اول رتبه برتر شدن
ادامه

دفترچه راهنما را با حوصله بخوانید تا ابهامی برایتان باقی نماند. فرمها را با دقت پر کنید؛ چون هر اشتباه در این مرحله ممکن است در مراحل بعد، برایتان ایجاد دردسر کند.

اگر پس از آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ سوالی در این مورد داشتید و یا بخشی از مراحل ثبت نام برایتان مبهم بود، می توانید با مراجعه به سایت موسسه اوج یادگیری، از مشاوران مجموعه راهنمایی بخواهید. مشاوران دلسوز این موسسه در تمامی مراحل برنامه ریزی و مطالعه تا اعلام نتایج نهایی کنکور و قبولی شما در رشته مورد علاقه تان، در کنار شما هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای