دریافت معدل دیپلم

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، برای ارائه معدل دقیق در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، باید معدل کل نهایی و کتبی خود را تأیید کنند. برای این منظور، داوطلبان می توانند از طریق کد ملی و کد دانش آموزی خود، از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و یا از طریق سایت سازمان سنجش، اقدامات لازم را برای دریافت معدل دیپلم انجام دهند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

دریافت معدل کل نهایی و کتبی برای پذیرش در دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است. سوابق تحصیلی و تأثیر آن ها در کنکور سراسری نیز در این رابطه اهمیت دارد. اگر دانش آموزان درباره نحوه دریافت معدل دیپلم آگاهی نداشته باشند و معدل دقیق خود را در زمان ثبت نام وارد نکنند، در صورت مشاهده عدم تطابق، قبولی آنان در دانشگاه ها لغو خواهد شد.

برای دریافت معدل کل نهایی و کتبی، داوطلبانی که مشمول تأثیر سوابق تحصیلی هستند، می توانند از طریق سایت دریافت معدل دیپلم، با استفاده از اطلاعات هویتی و دانش آموزی خود، معدل کتبی و معدل کل خود را دریافت کنند. به دلیل اهمیت دریافت معدل دیپلم، در این مقاله به طور کامل درباره نحوه دریافت معدل کل دیپلم از سامانه سنجش، دریافت معدل کتبی دیپلم از سامانه سنجش و روش های دریافت معدل دیپلم با استفاده از کد سوابق تحصیلی و سایر اطلاعات دیگر، توضیح داده شده است.

معدل کل نهایی و معدل کتبی

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید در زمان ثبت نام معدل خود را وارد کنند. اما سوالی که برای داوطلبان پیش می آید، این است که چند نوع معدل برای ثبت نام در کنکور سراسری وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بیان کرد که داوطلبان دارای دو نوع معدل هستند: معدل کل نهایی و معدل کتبی دیپلم.

سهمیه های کنکور 1403 رشته تجربی
ادامه

همچنین برای آشنایی با استاد عارف ربیعیان وارد لینک شوید.

معدل کل دیپلم: معدل کل، میانگین نمرات سه سال آخر دوره دبیرستان است. این معدل براساس میانگین وزن دار نمرات تمامی دروس در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم محاسبه می شود. در محاسبه معدل کل، نمرات هر درس با وزن آن ضرب شده و در نهایت میانگین وزن دار آنها برای سه سال محاسبه می شود.

معدل کتبی دیپلم: این معدل، میانگین نمرات دروس امتحانی پایه دوازدهم است که به صورت امتحانات نهایی برگزار می شود. برای دانش آموزان سال دوازدهم، امتحانات به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و بعد از شرکت در این امتحانات، می توانند معدل کتبی دیپلم خود را دریافت کنند.

برای ثبت نام در کنکور سراسری، دانش آموزان باید معدل خود را به صورت دقیق از سامانه های دریافت معدل کل نهایی و کتبی دریافت کنند. وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول صدور معدل، امکان دریافت معدل را فراهم کرده است و می توان از طریق سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی، سایت مای مدیو و همچنین سازمان سنجش برای دریافت معدل اقدام کرد.

دریافت معدل دیپلم

دریافت معدل کل دیپلم سنجش

دانش آموزانی که به دنبال دریافت معدل کل دیپلم هستند، لازم است ابتدا با تعریف کامل آن آشنا باشند. معدل کل دیپلم عبارت است از میانگین نمرات سه سال آخر دوره دوم متوسطه که برای دانش آموزان نظام جدید پایه های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم و برای دانش آموزان نظام قدیم پایه های اول، دوم و سوم دبیرستان مدنظر قرار می گیرد.

برای دریافت معدل کل دیپلم سنجش، داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری باید در زمان ثبت نام کنکور وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شده و در ادامه با استفاده از لینک سوابق تحصیلی، نسبت به مشاهده سوابق خود اقدام نمایند. برای این منظور، لازم است از طریق یکی از روش های ذکر شده، وارد صفحه نمرات شده و معدل کل خود را دریافت نمایند.

رشته کامپیوتر در هنرستان
ادامه

در ادامه، دانش آموزان با درج کردن اطلاعات درخواستی، می توانند نمرات هر مقطع را به همراه معدل هر پایه مشاهده کرده و در نهایت نیز می توانند معدل کل دیپلم خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که این لینک همزمان با ثبت نام کنکور سراسری فعال می شود. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاهده سوابق تحصیلی، از سایت سنجش مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

دریافت معدل کتبی دیپلم سنجش

همانطور که بیان شد، دانش آموزان در پایه دوازدهم لازم است در امتحانات نهایی شرکت نمایند. این امتحانات به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و معدل آن به صورت نهایی یا کتبی در کنکور سراسری تأثیرگذار می باشد. بنابراین، یکی از مهمترین تفاوت های معدل کل و کتبی در این است که معدل کل برای سه سال متوسطه محاسبه می شود، در حالی که معدل کتبی، همان میانگین نمرات امتحانات پایان ترم دانش آموزان در پایه دوازدهم است.

لازم به ذکر است کبا توجه به داده های موجود در سایت سنجش و محدودیت دسترسی من به اینترنت، من نمی توانم به طور مستقیم معدل کل دیپلم سنجش را برای شما دریافت کنم. برای دریافت معدل کل دیپلم سنجش خود، بهتر است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و از طریق صفحه سوابق تحصیلی خود، معدل کل خود را دریافت کنید. در این سایت، راهنمایی های لازم برای دریافت معدل کل دیپلم برای شما قابل مشاهده است.

دریافت معدل دیپلم با استفاده از کد سوابق تحصیلی

دانش آموزان می توانند از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به دریافت معدل دیپلم با استفاده از کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که برای داوطلبان نظام جدید، یک کد سوابق تحصیلی ارائه می شود، اما برای داوطلبان نظام قدیم کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی مجزا صادر می شود.

بهترین استاد شیمی کنکور
ادامه

در ادامه، داوطلبان می توانند با استفاده از کد سوابق تحصیلی و همزمان با ثبت نام کنکور سراسری، وارد سایت سازمان سنجش شده و با ثبت اطلاعات درخواستی، سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمایند. این سوابق برای دانش آموزان نظام قدیم برای مقطع پیش دانشگاهی و دبیرستان مجزا نمایش داده می شود.

لازم به ذکر است که اگر سوابق تحصیلی نمایش داده شده با نمرات ثبت شده دانش آموزان در کارنامه مغایر باشد، می توان با ثبت درخواست نسبت به بازبینی اطلاعات اقدام کرد. در این صورت، وزارت آموزش و پرورش مجدداً نمرات ثبت شده را با نمرات کارنامه داوطلب مطابقت داده و در صورت تایید اطلاعات، نسبت به ویرایش و اصلاح آن اقدام می نماید.

دریافت معدل دیپلم با استفاده از کد ملی

دانش آموزان می توانند از چندین روش استفاده کنند که یکی از راه های مورد نظر، استفاده از سامانه مای مدیو می باشد. در این سامانه، متقاضیان می توانند با استفاده از کد ملی خود، به سوابق تحصیلی خود دسترسی پیدا کنند.

همچنین، یکی دیگر از روش های دریافت معدل دیپلم با کد ملی، استفاده از سامانه جمع آوری سوابق تحصیلی است. بر اساس این روش، داوطلبان باید با استفاده از کد ملی و اطلاعاتی مانند تاریخ تولد و کد دانش آموزی، معدل دیپلم و کتبی خود را به همراه ریزنمرات مشاهده کنند.

لازم به ذکر است که هرگونه مغایرت در نمرات و معدل های ثبت شده در سامانه های مذکور باید به سرعت توسط داوطلب بررسی و اشکالات آن رفع شود. بنابراین، توصیه می شود در صورت مشاهده مغایرت، داوطلبان با ثبت درخواست الکترونیکی، نمرات ثبت شده در سامانه و کارنامه را اصلاح نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای