برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳

برنامه ریزی، عامل اصلی موفقیت در هر کنکوری است، اما در حال حاضر کنکور سراسری زبان در دو نوبت در ماه های دی و تیر برگزار می شود. افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، بایستی برنامه ای مناسب بر اساس وضعیت تحصیلی خود داشته باشند. در ادامه، به اهمیت برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳ می پردازیم و مراحل مهم در برنامه ریزی را شرح می دهیم تا داوطلبان بتوانند به راحتی درس های مورد نظر را مطالعه کنند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

مرحله اول: تعیین هدف

تعیین هدف از جمله مهم ترین موارد برای موفقیت در کنکور زبان است. داشتن هدف می تواند انگیزه فرد را بالا ببرد تا بهترین تلاش خود را انجام دهد. بنابراین، همیشه داشتن هدف برای فرد ارزشمند است و هرگز نباید در راه دستیابی به هدف ناامید شد. بهتر است هدف خود را به طور مستمر به یاد داشته باشید.

مرحله دوم: نحوه برنامه ریزی با توجه به اخرین تعغیرات

داوطلب بایستی برای جلوگیری از آشفتگی و نگرانی، برنامه ریزی مناسب و هدفمند برای مطالعه داشته باشد. در کنکور زبان ۱۴۰۳، تنها به سوالات تخصصی پاسخ داده خواهد شد و دفترچه سوالات عمومی در این آزمون وجود نخواهد داشت. با حذف سوالات عمومی، افراد باید بر روی دروس تخصصی تمرکز کنند.

مرحله سوم: داشتن لیست برنامه ریزی

داشتن یک برگه یا جدول برنامه ریزی باعث پیشرفت در دروس می شود و اهمیت زیادی دارد. پیشنهاد ما این است که داوطلبان حتماً برنامه ریزی خود را به گونه ای تنظیم کنند که بتوانند درس های خود را به صورت کامل مرور کنند. این روش باعث می شود مفاهیم در ذهن فرد تثبیت شوند.

داوطلبان با داشتن یک برگه یا جدول برنامه ریزی می توانند به ترتیب دروسی که استادان یا معلمان در جلسات گذشته تدریس کرده اند، مرور کنند و این به افزایش یادگیری آن ها کمک می کند. در این برنامه ریزی باید ساعت مطالعه، تعداد تست ها، مرور، تماشای فیلم های آموزشی، استراحت و موارد مشابه مشخص باشند.

مرحله چهارم: نحوه مطالعه

برخی از افراد، نحوه درست مطالعه را نمی دانند و دروس را به صورت کلی می خوانند، در حالی که برای یک فرد کنکوری، مطالعه به صورت جزء به جزء و یادگیری تمامی دروس اهمیت زیادی دارد. درس زبان نیز از جمله دروسی است که نیاز به تکرار و تمرین دارد و داوطلبانی که می خواهند در کنکور زبان شرکت کنند، باید به زبان انگلیسی تا حد زیادی مسلط باشند.

برنامه های تلویزیونی انتشارات گیلنا
ادامه

بنابراین، داوطلبان باید برای هر نوبتی که می خواهند در کنکور شرکت کنند، برنامه ریزی خاص خود را داشته باشند. برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳ جزو مواردی است که به آن باید در زمان کنکور همیشه توجه کرد. با استفاده از برنامه ریزی صحیح و راهبردی و اطلاع از نحوه مطالعه، می توانند با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارند.

نحوه کنترل زمان در برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳ این امکان را فراهم می کند تا فرد به طور آگاهانه به برنامه ریزی خود بپردازد و با مشکلات کمبود وقت مواجه نشود. این فرآیند باعث افزایش بهره وری می شود و یک فرد کنکوری باید مهارت های ضروری مدیریت زمان کنکور سراسری را در موقعیت های مطالعه و آزمون مورد نیاز قرار دهد. در ادامه به بهترین زمان شروع مطالعه می پردازیم.

زمان شروع مطالعه

همهٔ داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور زبان را دارند باید یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشته باشند که با توجه به شرایط شخصی خود تنظیم شده باشد. این برنامه باید شامل زمان بندی مناسبی برای سه نوع روزانه، هفتگی و ماهانه باشد.

برنامه ریزی روزانه

اگر افراد نمی توانند برای مدت طولانی برنامه ریزی کنند، باید برنامه ریزی روزانه را انتخاب کرده و از شب قبل برنامه خود را مشخص کرده و بر اساس آن عمل کنند.

برنامه ریزی هفتگی

در این نوع برنامه ریزی، فرد مشخص می کند که در یک هفته چه حجمی از دروس را مطالعه می کند و طبق برنامه خود عمل می کند.

برنامه ریزی ماهانه

در این روش برنامه ریزی، فرد بر اساس ۳۰ روز برنامه ریزی می کند و مطالعات خود را انجام می دهد. به عنوان مثال، در یک ماه مشخص می کند چه مقدار از مباحث باید به طور کامل مورد مطالعه و مرور قرار گیرد.

روش خواندن منابع در برنامه ریزی
نحوه مطالعه منابع در برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳ بایستی به صورت اصولی و هدفمند باشد. برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که کلیه فعالیت های درسی و غیر درسی را شامل گرداند و متناسب با توانایی فرد تنظیم شود. همچنین، مطالعه بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۳ و مباحث مهم نیز اهمیت بسیاری دارد.

برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳

خلاصه نویسی منابع

خلاصه نویسی به معنای برداشت فرد از هر مبحث درسی است که به زبان خود فرد نوشته می شود. خلاصه نویسی باعث یادگیری و درک بهتر مفاهیم دروس می شود. در زمان مرور درس ها، خلاصه های نوشته شده بسیار کمک کننده بوده و تعداد دفعات مرور مطالب را افزایش می دهد. بنابراین، داوطلبان برای یادگیری بیشتر و حفظ مطالب بهتر، بهتر است حتماً خلاصه نویسی را انجام داده و به این فکر نکنند که این روش زمان بر است.

رشته اتاق عمل بدون کنکور
ادامه

خلاصه نویسی بایستی با دقت نوشته شود و روش های مختلفی را می توان برای آن انتخاب کرد. در این زمان، فرد باید با در نظر داشتن روش های خلاصه نویسی، به نکات مهم توجه کرده و آن ها را یادداشت نماید. در زمان مرور و مطالعه تست ها، نکاتی وجود دارد که ممکن است فراموش شود و باید آن ها را به صورت خلاصه یادداشت کرد. برای برخی از دروس می توان از نمودار درختی استفاده کرد که برای یادآوری و مرور بسیار ارزشمند است.

حاشیه نویسی

حاشیه نویسی از مواردی است که برای دروس حفظی و مفهومی بسیار کاربردی است. در این روش، فرد بعد از مطالعه و تست زنی مطلب، نکاتی که اهمیت زیادی ندارند ولی بایستی خوانده شوند، را در حاشیه کتاب یا جزوه بنویسد. در این حالت، در زمان مرور، به راحتی می توان به آن ها دسترسی داشته و زمان کمتری رابرای مطالعه آن ها اختصاص داد.

تست زنی

پس از مطالعه دروس، فرد بایستی تست مربوطه را انجام دهد، زیرا این کار می تواند به فرد کمک کند تا درک و یادگیری خود را در ذهن تثبیت کند. مناسب است که برای تست زنی زمانی را انتخاب کند که فاصله زمانی نسبتاً بزرگی بین مطالعه و تست باشد، تا به مطلب در ذهن فرصت کافی برای تثبیت داده شود. البته، توجه داشته باشید که روش صحیح تست زدن در کنکور نیز اهمیت زیادی در تثبیت مطالب دارد.

بررسی نکات ریز کنکوری

در زمان کنکور، فرد باید تمامی مباحث کلی را به یاد بیاورد و به نکات ریز هر درس توجه بیشتری کند. در این صورت، بایستی دروس را به صورت جداگانه و با هدف یادگیری عمیق تر مطالعه کند. همچنین، نحوه مطالعه کتب درسی در کنکور کاملاً متفاوت است. بنابراین، برای کنکور باید به صورت مفهومی دروس را مطالعه کند، در غیر این صورت نتایج مطلوب را به دست نخواهد آورد.

راهنمای جمع بندی مطالب در برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳

راهنمای جمع بندی مطالب در برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳ در ماه آخر و نزدیک به زمان برگزاری کنکور سراسری اهمیت زیادی دارد. زیرا این زمان فرصت مناسبی است تا دروس باقیمانده را مرور کرده و نقاط ضعف خود را رفع کنید. پس از مطالعه، مناسب است ماه آخر را برای دوره و جمع بندی اختصاص داده و دروس مورد نظر خود را بررسی کنید.

پیش خوانی کنکور
ادامه

در صورت تمایل به شروع خوب و جبران گذشته، به دوره های جمع بندی توجه کنید و حتماً برنامه ریزی دقیق و مناسبی داشته باشید. برنامه ریزی دوره جمع بندی بهتر است تحت نظارت مشاور تحصیلی باشد تا به شما کمک کند، مطابق زمانبندی و برنامه ریزی مطالعه دروس را پیش ببرید و تست بزنید و نمونه سوال حل کنید.

در دوران جمع بندی و برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳، نکات زیر قابل توجه هستند:

  1. به ذهنتان نظم دهید و همیشه افکار مثبت را در نظر بگیرید تا موفق شوید. در زمان باقیمانده، مطابق برنامه خود به پیش بروید.
  1. خود را ضعیف نشان ندهید و روحیه بالایی داشته باشید. اگر آزمون های آموزشی را پی در پی خراب کردید یا در زمان مرور، مطالب را به خاطر نیاوردید، با قوت بیشتر ادامه دهید.

کلیه فکر و ذهن خود را بایستی بر روی برنامه ریزی دوره جمع بندی متمرکز نمایید و در برنامه ای که نمی خواهید آن را اجرا کنید، زمانی صرف نکنید و همچنین از تغییر برنامه باید خودداری کنید.

داوطلبان بهتر است در ماه آخر بیشتر بر روی نقاط قوت خود تمرکز نمایند و بر مطالب کتب درسی تسلط کافی داشته باشند و نقاط ضعف خود را برطرف کنند. برنامه ریزی در دوره های جمع بندی برای دانش آموزان کنکوری و پایه دوازدهم از اهمیت دو چندانی برخوردار است. معمولاً دوره جمع بندی فرصت مناسبی بوده تا جبران و پیشرفت درسی صورت پذیرد. بنابراین باید نحوه مطالعه با برنامه ریزی های دقیق و متناسب با توانایی فرد طراحی گردد.

در نظر داشته باشید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی گیلنا آماده هستند تا به تمام سوالات شما درباره نحوه برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۳ پاسخ دهند. شما می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی گیلنا با مشاوران حرفه ای این مرکز در ارتباط باشید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام کنکور سراسری گیلنا، از آخرین اخبار و تغییرات مربوط به کنکور سراسری مطلع شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای