گام اول رتبه برتر شدن

گام اول رتبه برتر شدن چیست؟ برای موفقیت در کنکور باید از کجا شروع کنید؟ رتبه های برتر چطور درس می خواندند؟ کنکور آسان است در این مقاله راه و روش رتبه برتر شدن را د اختیار شما میگذارد.

گام اول رتبه برتر شدن چیست؟

قبل از شروع هر مسیری اول باید هدفتان را مشخص کنید. می خواهید در چه رشته ای قبول شوید؟ کدام دانشگاه را دوست دارید؟ برای رسیدن به موفقیت باید خیلی تلاش کنید؛ آیا حاضرید سختیها را تحمل کنید؟ آیا هدفتان انقدر برایتان مهم هست که به خاطرش بعضی از تفریحات خود را کنار بگذارید؟

بعد از اینکه هدفتان را مشخص کردید، باید به آن متعهد باشید. قول و قراری با خودتان بگذارید و با توکل به خدا شروع کنید.

برنامه ریزی برای کنکور: نقشه راه موفقیت در گام اول رتبه برتر شدن

برای رسیدن به هدف، نیاز به نقشه دارید تا به شما نشان دهد از کدام طرف بروید تا گم نشوید. بعضی از داوطلبان درسهایی را که دوست دارند چندین بار می خوانند؛ اما به سراغ درسهایی که در آن ضعف دارند نمی روند.

برای رتبه برتر شدن باید هر درسی را به اندازه اهمیتی که در کنکور دارد بخوانید؛ حتی اگر آن درس را دوست نداشته باشید.

برنامه را با جزئیات مشخص کنید و در جلوی دید خود قرار دهید. بنویسید در هر روز چند ساعت و کدام بخش کتابها را باید بخوانید.

تعادلی بین درس خواندن و تست زدن برقرار کنید. یک برنامه انعطاف پذیر طراحی کنید که اگر یک روز نتوانستید به آن عمل کنید، فرصت جبران داشته باشید.

یک برنامه درسی خاص برای همه افراد مناسب نیست و هر کسی باید با توجه به شرایط خود، برنامه شخصی داشته باشد. در گام اول رتبه برتر شدن بهتر است برای طراحی برنامه درسی مناسب و شخصی سازی شده از مشاوران باتجربه اوج یادگیری کمک بگیرید.

ترمیم معدل ۱۴۰۳ و هزینه ثبت نام
ادامه

در آزمونهای آزمایشی شرکت کنید.

با شرکت در آزمونهای آزمایشی هم می توانید با فضای جلسه کنکور بیشتر آشنا شوید و هم چندین بار نحوه مطالعه خودتان را بسنجید. بعضی از داوطلبان در همه آزمونهای آزمایشی شرکت می کنند. یکی از این آزمونها را که اعتبار بیشتری دارد انتخاب کنید.

در گام اول رتبه برتر شدن، شرکت در آزمون آزمایشی کافی نیست و باید کارنامه شما به کمک یک مشاور باتجربه تحلیل شود. نقاط قوت و ضعف خود را در هر درس مشخص کنید. ببینید در هر درس به چه سوالاتی نتوانستید جواب دهید و سعی کنید رفع اشکال کنید.

در گام اول رتبه برتر شدن منابع کمک درسی مناسبی را انتخاب کنید.

بهترین منابع برای درس خواندن و رتبه برتر شدن، کتاب درسی است. در کنار آن، از تعداد محدودی کتاب کمک درسی و تست هم استفاده کنید. نیازی نیست هر کتابی که به شما معرفی می شود را بخرید. کافی است نمونه تستهای تالیفی هر مبحث و مجموعه تستهای سالهای قبل کنکور را دراختیار داشته باشید.استاد سامان مطلبی یکی از بهترین دبیر های ریاضی و فیزیک کشور که شما میتوانید از ایشان کمک بگیرید

سوالات کنکور در سالهای اخیر مفهومی و تحلیلی است. سعی کنید از منابع کمک درسی و تستی جدید استفاده کنید تا با تغییرات کنکور همراه باشید.

گام اول رتبه برتر شدن1

تکنیکهای مطالعه را یاد بگیرید.

در گام اول رتبه برتر شدن ساعات طولانی مطالعه کافی نیست؛ بلکه باید یاد بگیرید چطور هر درس را بخوانید؛ خلاصه نویسی کنید؛ چگونه مرور و تثبیت کنید. زمان و نحوه جمع بندی را بشناسید.

تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳
ادامه

گیلنا راهکارهای افزایش تمرکز هنگام مطالعه را در اختیار شما قرار میدهد.

مکان مطالعه شما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد.

در گام اول رتبه برتر شدن باید محل مناسبی برای مطالعه داشته باشید. اگر برایتان ممکن است، جای آرام و ثابتی را برای مطالعه انتخاب کنید تا ذهنتان نسبت به آن شرطی شود و هروقت آنجا می نشینید بتوانید تمرکز کافی داشته باشید.

لوازم اضافی که باعث حواس پرتی شما می شود را از اطرافتان دور کنید. تلفن همراه را هنگام مطالعه در نزدیک خود قرار ندهید؛ چون ممکن است وسوسه شوید به شبکه های اجتماعی سربزنید.

مهارتهای تست زنی را یاد بگیرید.

ممکن است شما مطالب کتاب را به خوبی یاد بگیرید؛ اما باید بتوانید در زمان محدود جلسه کنکور، با سرعت عمل خوبی به تستها جواب دهید.

زمان آزمون مشخص است و شما باید در همین زمان کم، محاسبات را به سرعت انجام دهید و به جواب درست برسید. پس لازم است تکنیکهای تست زنی را هم به خوبی یاد بگیرید.

بعد از خواندن هر مبحث، حتما تست بزنید. تستهای زمان دار را هم فراموش نکنید.

به استراحت و تغذیه خود اهمیت بدهید.

کنکور یک ماراتن است و آهسته و پیوسته حرکت کردن گام اول رتبه برتر شدن است. بعضی از دانش آموزان در ماههای اول بسیار باانگیزه شروع می کنند و ساعتهای طولانی درس می خوانند؛ اما بعد از گذشت چند ماه خسته می شوند و همه چیز را کنار می گذارند.

برای اینکه بتوانید یک سال با انرژی درس بخوانید باید به سلامتی و نشاط خود هم اهمیت بدهید. خواب و استراحت کافی، کمک می کند سطح یادگیری شما هم بالاتر رود. در ساعات مشخصی بخوابید تا صبح سرحال باشید. خستگی و خواب آلودگی بازدهی یادگیری شما را کم می کند و بر حافظه شما تاثیر منفی می گذارد.

کنکور آسان است انسانی
ادامه

خوردن غذاهای سالم حاوی انواع ویتامینها و مواد معدنی را فراموش نکنید. از میوه و سبزی تازه استفاده کنید. پروتئین و کربوهیدرات کافی مصرف کنید.

بین ساعتهای درس خواندن، از اتاقتان بیرون بیایید. در هوای تازه نفس عمیق بکشید و پیاده روی کنید.

پشتکار و تداوم داشته باشید.

در گام اول رتبه برتر شدن، پشتکار و تداوم را مدنظر داشته باشید. برای اینکه رتبه خوبی کشب کنید باید به مباحث درسی کاملا مسلط باشید.

درمورد ضریب هر درس و درصد رتبه برترهای سالهای گذشته اطلاعات کسب کنید. درمورد رشته مورد علاقه و دانشگاه دلخواهتان تحقیق کنید.

با مشاور خود در تماس باشید و نکاتی را که به شما گوشزد می کند، اجرا کنید.

انگیزه و توکل را فراموش نکنید.

در گام اول رتبه برتر شدن، انگیزه و توکل را فراموش نکنید. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و با توجه به آنها برنامه ریزی کنید. تمام تلاشتان را برای رتبه برتر شدن بکنید و بعد همه چیز را به خدا بسپارید.

جمع بندی گام اول رتبه برتر شدن

برای رتبه برتر شدن باید یک مسیر طولانی را طی کنید که مراحل مختلفی دارد. اگر به هدفتان پایبند باشید و به اندازه کافی تلاش کنید، رتبه برتر شدن دور از دسترس نیست.

اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید با مشاوران مجموعه با تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای