زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور چقدر است؟ در هر درس به چند تست و در چه مدت زمانی باید جواب دهیم؟ آیا زمان کافی برای پاسخ دادن به ما داده می شود؟

این نگرانی اغلب داوطلبان کنکور سراسری است که نکند زمان کافی برای پاسخ دادن به تستها نداشته باشند. گاهی داوطلبان به خوبی درس خوانده اند و تستها را بلدند؛ اما زمانشان تمام می شود و بسیاری از سوالات را بدون جواب می گذارند.

می خواهیم درمورد زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور و مدیریت زمان آن صحبت کنیم.پس تا پایان مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

چرا اطلاع از زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور مهم است؟

داوطلبان گروههای پنج گانه آزمایشی از امسال فقط باید به سوالات دروس اختصاصی جواب دهند. با شروع فرایند آزمون، دفترچه های سوالات اختصاصی دراختیار داوطلبان قرار می گیرد و آنها باید در زمان مشخص شده ای به تستها پاسخ دهند.

خوب درس خواندن و تسلط به مباحث اهمیت زیادی دارد؛ اما اگر داوطلب سرعت عمل نداشته باشد و نتواند در زمان تعیین شده به سوالات جواب دهد، نمی تواند تراز و رتبه لازم را برای قبولی در رشته دلخواه کسب کند.

برای سازمان سنجش مهم نیست که شما روزی چند ساعت درس خوانده اید و چقدر به مطالب مسلط هستید. مهم تستهای درست شماست و براساس آن رتبه شما مشخص می شود. پس باید سعی کنید در زمان محدود، به سوالات بیشتری جواب دهید. هریک جواب بیشتر، می تواند شما را از رقبا جلوتر نگه دارد.

بنابراین در کنار خوب درس خواندن، باید مدیریت زمان جلسه کنکور را هم یاد بگیرید.

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور چقدر است؟

تعداد سوالات هر گروه آزمایشی با گروههای دیگر متفاوت است. همچنین در هر گروه آزمایشی، همه درسها تعداد سوالات یکسان ندارند.

بودجه بندی عربی ۱۴۰۳
ادامه

گروه ریاضی

داوطلبان این گروه آزمایشی باید به سوالات دو دفترچه اختصاصی جواب بدهند. دفترچه شماره یک شامل ۴۰ سوال درس ریاضی است که داوطلبان باید در مدت ۷۰ دقیقه به آنها پاسخ بدهند. دفترچه شماره دو شامل ۳۵ سوال فیزیک و ۳۰ سوال شیمی است که درمجموع ۷۵ دقیقه زمان برای پاسخ دهی به آنها درنظر گرفته شده است.

گروه تجربی

در این گروه آزمایشی چهار دفترچه وجود دارد. دفترچه شماره یک ۴۵ سوال زیست شناسی دارد که داوطلبان باید در مدت ۴۵ دقیقه به آنها جواب دهند.

دفترچه شماره دو شامل ۳۵ سوال شیمی و ۳۰ سوال فیزیک است که برای هر دو درس با هم، ۷۵ دقیقه زمان تعیین شده است.

دفترچه سوم هم ۱۵ سوال زمین شناسی و ۳۰ سوال ریاضی دارد که باید در ۶۰ دقیقه به آنها جواب داده شود.

دفترچه شماره چهار مخصوص داوطلبان بهیاری است که باید در زمان ۲۰ دقیقه به ۳۰ سوال پاسخ دهند.

بعد از پایان زمان هر دفترچه، پرسشنامه جمع آوری می شود و دفترچه بعدی سوالات دراختیار آنها قرار می گیرد.

گروه انسانی

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور انسانی به این صورت است:

دفترچه شماره یک شامل ۲۰ سوال ریاضی، ۳۰ سوال زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سوال علوم اجتماعی و ۱۵ سوال روانشناسی است که داوطلبان باید در مدت ۸۵ دقیقه به آنها جواب بدهند.

در دفترچه شماره دو، ۲۰ سوال عربی، ۱۳ سوال تاریخ، ۱۲ سوال جغرافیا، ۱۵ سوال اقتصاد و ۲۰ سوال فلسفه و منطق وجود دارد که مدت پاسخگویی به آن ۷۵ دقیقه است.

معرفی رشته دامپزشکی
ادامه

کسانی که دیپلم علوم و معارف اسلامی را دریافت کرده اند، می توانند به سوالات دفترچه جداگانه ای که مختص همین گروه است جواب دهند. این دفترچه ۸۰ سوال دارد که باید در ۷۵ دقیقه به آن جواب داده شود و جایگزین دفترچه اختصاصی قبل می شود.

گروه هنر

گروه هنر یکی از گروههای شناور کنکور است که داوطلبان سه گروه قبلی، می توانند علاوه بر گروه آزمایشی خود، در این گروه هم شرکت کنند.

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور در گروه هنر به این ترتیب است:

این گروه یک دفترچه دارد که زمان پاسخگویی به آن، ۱۱۵ دقیقه است. این دفترچه شامل ۵۰ سوال درک عمومی هنر، ۳۰ سوال درک عمومی ریاضی فیزیک و ۲۰ سوال خلاقیت تصویری و تجسمی است.

گروه زبان

این گروه آزمایشی هم مانند گروه هنر، شناور است و اغلب شرکت کنندگان در آن، در گروه آزمایشی دیگری هم شرکت می کنند.

یک دفترچه اختصاصی در این گروه وجود دارد که باید در ۱۰۵ دقیقه به آنها جواب داده شود. داوطلبان طبق زبانی که هنگام ثبت نام در فرم مربوطه پر کرده اند باید به ۷۰ سوال از یکی از زبانهای انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا روسی پاسخ دهند.

چطور زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور را مدیریت کنیم؟

برای اینکه بتوانید به سوالاتی که بلدید جواب دهید و تراز لازم را کسب کنید، باید زمان جلسه را مدیریت کنید.

از چند ماه قبل از کنکور، خودتان را ملزم کنید که تستهای زماندار بزنید. موقع تست زدن یک ساعت کنارتان باشد و سعی کنید در همان زمان محدود به سوالات جواب دهید.

در آزمونهای آزمایشی شرکت کنید تا به فضای جلسه آزمون عادت کنید. زمان پاسخ دادن به تستهای هر درس مشخص است؛ هر بار که در این آزمونها شرکت می کنید و یا در خانه تست می زنید، زمان هر درس را کنترل کنید.

برنامه ریزی کنکور 1403 با انتشارات گیلنا
ادامه

تکنیک های مدیریت زمان کنکور

تکنیکهایی برای مدیریت جلسه کنکور وجود دارد که می توانید در آزمونهای شبیه ساز کنکور هم از آنها استفاده کنید. یکی از این تکنیکها، ضربدر منهاست. سعی کنید اول به سوالات راحت و سوالهایی که راه حل کوتاهی دارند جواب دهید. اگر سوالی برایتان سخت است یا جوابش را نمی دانید درکنارش یک علامت منها بگذارید و سریع رد شوید. وقتی برای مرور برمیگردید با دیدن علامت متوجه می شوید که نباید صورت آن سوال را دوباره بخوانید و برایش وقت بگذارید.

اگر سوالی را می توانید حل کنید ولی نیاز به راه حل طولانی دارد، درکنارش یک علامت ضربدر بگذارید. بعد از اینکه به همه سوالهای آسان جواب دادید، برگردید و از روی علامت، سوال موردنظر را پیدا کنید و در زمان باقیمانده به آن جواب دهید.

همه سوالات یک درس، ارزش مساوی دارند و جواب دادن به یک سوال آسان یا سخت، تاثیر یکسانی روی تراز و رتبه شما می گذارد. پس اول به همه سوالات آسان جواب دهید و اگر وقت اضافه داشتید، برگردید و بقیه سوالها را حل کنید.

استرس باعث می شود نتوانید به خوبی زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور را مدیریت کنید و در درسهایی که خوب خوانده اید، تراز بالایی به دست آورید.

در کنار مطالعه کافی، مدیریت زمان را هم یاد بگیرید و اگر سوالی در این زمینه دارید از مشاوران اوج یادگیری بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای