تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳

تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳، مانند سایر داوطلبان به صورت قطعی بوده و نحوه محاسبه آن به صورت ۵۰ درصدی است. داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم دارند اما فاقد سوابق تحصیلی هستند، می توانند در امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ شرکت کرده و سابقه تحصیلی خود را ایجاد یا معدل خود را ترمیم کنند.تا انتهای مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

یکی از اصلی ترین نگرانی ها برای داوطلبان نظام قدیم کنکور، تغییرات ایجاد شده در شرایط کنکور و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است. در صورتی که داوطلبان از نحوه محاسبه تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳ اطلاع نداشته باشند، دچار مشکلات بسیاری خواهند شد و ممکن است نتوانند به موقع برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند.

با توجه به اهمیت تأثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳، لازم است داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم از تأثیر معدل نظام قدیم در آزمون سراسری اطلاع داشته باشند. در ادامه مقاله، برای کسب اطلاعات بیشتر، تأثیر معدل و نحوه محاسبه آن در کنکور ۱۴۰۳ به طور کامل توضیح داده شده است.

ترمیم معدل نظام قدیم

در طی چندین سال، نظام های آموزشی مختلفی در کشور به کار گرفته شده اند، به طوری که از سال ۱۳۴۱ سیستم آموزشی به شکل نظام قدیم با دو دوره ابتدایی و متوسطه تشکیل شده است و تا سال ۱۳۵۳ ادامه یافته است. به طور کلی، نظام آموزشی کشور شامل سه دوره مختلف، یعنی نظام قدیم، نظام سالی واحدی/ترمی واحدی و همچنین نظام جدید است.

مهارت های تندخوانی
ادامه

بنابراین، داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در بین سال های مذکور دریافت کرده اند، نظام آموزشی آن ها، تحت عنوان نظام قدیم قرار دارد. در سال گذشته، بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر معدل یا سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری به صورت قطعی خواهد بود، به عبارت دیگر، نمرات افراد در دبیرستان به طور مستقیم در نمره آزمون آن ها تأثیر خواهد داشت.

یکی از اصلی ترین نگرانی ها برای داوطلبان نظام قدیم کنکور، تغییرات ایجاد شده در شرایط کنکور و تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳ به صورت قطعی است. در اینجاداوطلبان نظام قدیم به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، آن داوطلبانی هستند که به دلیل عدم برگزاری آزمون های نهایی، هیچ گونه سابقه تحصیلی ندارند و دسته دیگر داوطلبانی هستند که آزمون های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی آن ها نهایی بوده است.

داوطلبان دسته اول باید در آزمون های نهایی دوازدهم که در ماه خرداد برگزار می شود، شرکت کنند تا نمره ای که در آزمون های نهایی کسب می کنند، به عنوان سابقه تحصیلی آن ها در نظر گرفته شود. متقاضیان دسته دوم نیز تأثیر معدل خواهند داشت و در صورت عدم داشتن نمرات خوب، می توانند در ترمیم معدل شرکت کنند.

تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳

نحوه محاسبه تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور سال ۱۴۰۳

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است. بنابراین، نحوه محاسبه تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳ به صورت قطعی است.

مطالعه دروس پیچیده
ادامه

با توجه به اعلام رییس سازمان سنجش، داوطلبان اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش در تمامی نظام های آموزش و پرورش، از جمله نظام قدیم، باید بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش، سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی را ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که در آزمون سراسری ۱۴۰۳، تغییرات جدی اعمال شده است که شامل برگزاری کنکور دوباره در سال، تأثیر قطعی معدل، حذف سوالات عمومی و غیره می شود. بهتر است داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تغییرات کنکور سراسری، مقاله های استاد حسین احمدی را مطالعه کنید.

با توجه به تأثیر قطعی معدل برای داوطلبانی که در سال های گذشته مشمول سوابق تحصیلی نبودند، ضروری است که ثبت نام و ایجاد سابقه تحصیلی را انجام دهند. داوطلبان نوبت اول و دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ که قصد ثبت نام در آزمون ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی را دارند، باید مدارکی همراه خود داشته باشند.

داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم برای شرکت در امتحانات ترمیم معدل و یا ایجاد سابقه تحصیلی می توانند با آماده کردن مدارکی مانند یک قطعه عکس، یک عدد پوشه، کپی کارنامه فارغ التحصیلی، کد سوابق تحصیلیبا عرض پوزش، امکان محاسبه دقیق تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور سال ۱۴با عرض پوزش، اطلاعات دقیق درباره محاسبه تأثیر معدل نظام قدیم در کنکور سال ۱۴۰۳ در دسترس من نیست، زیرا آخرین داده هایی که برای من در دسترس هستند تا سال ۲۰۲۱ می باشند. همچنین، هر ساله قوانین و ضوابط مربوط به آزمون سراسری و نحوه محاسبه نمرات تغییر کرده است.

شیمی عارف ربیعیان
ادامه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای